Jak działać dla klimatu w szkołach? Praktyczne rady o prospołecznej aktywności ekologicznej

fot. Stowarzyszenie CREO

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Tematyka ekologiczna coraz częściej jest rozwijania przez szkolne kluby wolontariatu oraz struktury angażujące się w życie szkoły – nie tylko jest ważna, ale też interesująca dla uczniów i uczennic. Działania na rzecz środowiska potrafią wzbudzać poczucie misji oraz autentyczne zaangażowanie wśród dzieci i młodzieży. Jak wdrażać taką aktywność w szkole, co można wprowadzać, o czym warto pamiętać oraz jak robią to inni? Opisujemy to w serii bezpłatnych poradników w formie elektronicznej!

Zapraszamy do korzystania z publikacji napisanych przez różnych ekspertów, związanych z realizatorami projektu „DziałaMy dla Klimatu!”. Rozszerzamy m.in. następujące tematy:

DOBRE PRAKTYKI W ZAKRESIE TWORZENIA MŁODZIEŻOWYCH KAMPANII SPOŁECZNYCH W NORWEGII (ANG. GOOD PRACTICES ON CREATING YOUTH SOCIAL CAMPAIGNS IN NORWAY)

Przedstawiamy inicjatywy obywatelskie i kulturę wolontariatu w Norwegii oraz zaangażowanie młodzieży norweskiej w różne inicjatywy społeczne poprzez przykłady w zakresie tworzenia i realizacji kampanii społecznych skierowanych do środowiska młodzieży oraz inicjatyw proekologicznych lub proobywatelskich kreowanych przez osoby młode i realizowanych w dużej mierze w przestrzeni medialnej lub internetowej.

DOBRE PRAKTYKI W ZAKRESIE AKTYWIZACJI OBYWATELSKIEJ MŁODZIEŻY W KWESTIACH EKOLOGICZNYCH W SŁOWENII (ANG. GOOD PRACTICES ON CIVIC ACTIVATION OF YOUTH IN ECOLOGICAL ISSUES IN SLOVENIA)

Przedstawiamy kilka przykładów i dobrych praktyk aktywizacji młodzieży, w szczególności w kwestiach środowiskowych, w Słowenii. Czy któryś z tych pomysłów może znaleźć zastosowanie w Twojej szkole/okolicy? A może przykłady zainspirują Cię do własnej inicjatywy?

DZIAŁANIE DLA KLIMATU JEST COOL

To publikacja w formie interaktywnej dedykowana młodzieży, czyli Twoim uczniom i uczennicom! Zachęcamy do wpisywania własnych notatek i przemyśleń. Przypominamy, że mamy ogromny wpływ na swoje otoczenie niezależnie od wieku! Stanowi narzędzie pracy własnej ale sprawdzi się również jako punkt wyjścia do zajęć grupowych, dyskusji i wspólnego planowania inicjatyw ekologicznych!

Poradniki (i nie tylko) można pobrać jako PDF pod linkiem: https://www.konsultacje.metropoliapoznan.pl/eko/pagesView,19,Baza-wiedzy,PL

By dowiedzieć się więcej o projekcie i śledzić nasze dalsze działania, zapraszamy na Facebooka Stowarzyszenia CREO @centrumcreo.

Projekt finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie