Nauczyciele wychowania wczesnoszkolnego z całego kraju mogą zgłaszać chęć udziału w 2. edycji bezpłatnego projektu społecznego „Akademia Dobrej Energii Junior”. Celem akcji, działającej pod honorowym patronatem Minister Edukacji Narodowej Barbary Nowackiej oraz Rzecznik Praw Dziecka Moniki Horna-Cieślak, jest zaszczepienie w dzieciach dobrych nawyków, które ułatwią im dbanie o zdrowie fizyczne i psychiczne w przyszłości.
Czas na naukę o bezpieczeństwie najmłodszych. Trwają zapisy do XVI edycji programu „Akademia Bezpiecznego Puchatka”
Bezpieczeństwo najmłodszych jest niezwykle ważne, zwłaszcza gdy dzieci stają przed wyzwaniem przekroczenia progu szkoły. Przed nimi wiele emocji i nowych, nie zawsze komfortowych sytuacji. Jak pomóc im odnaleźć się w tych chwilach? Odpowiedzi szukamy wraz z „Akademią Bezpiecznego Puchatka” – programem, którego celem jest nauka bezpiecznych zachowań. Trwa nabór do XVI edycji, w której do tej pory wzięło udział ponad 3 miliony uczniów klas pierwszych, a nad całością patronat sprawuje Policja.
Co znaczy być ekowrażliwym? Trwają zapisy do XVII edycji programu „Kubusiowi Przyjaciele Natury”
Od czego zacząć budowanie ekowrażliwości i uważności na zachodzące w środowisku zmiany? Od edukacji najmłodszych. Badania mówią, że prawie 70% uczniów[1] uważa tematykę związaną ze zmianami klimatu za istotną, a 31% z nich[2] czerpie wiedzę o ekologii właśnie od nauczycieli. To wyraźnie pokazuje, jak ważne jest kontynuowanie edukacji proekologicznej i zaangażowanie najmłodszych w działania na rzecz ochrony planety.
Bezpieczne podróże najmłodszych po cyfrowej galaktyce
„Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci” jest to program edukacyjny firmy Samsung, który może stanowić odpowiedź na wyzwania związane z bezpieczeństwem dzieci online, a także motywuje do wspólnego działania na rzecz cyfrowego dobrostanu w domu i w szkole. Zakończyła się właśnie pilotażowa edycja programu, którego misją jest edukacja dzieci na temat bezpieczeństwa w świecie nowych technologii. Ale już startuje kolejna „wyprawa” w cyfrową galaktykę. Można wziąć w niej udział.
Zasoby europejskiego dziedzictwa kulturowego pomagają rozwinąć kompetencje uczniów
W europejskiej przestrzeni kulturalnej znajduje się wiele cennych elementów dziedzictwa, które mogą zostać wykorzystane (dzięki istniejącym zasobom cyfrowym) dla rozwijania umiejętności czytania i pisania oraz kompetencji cyfrowych dzieci i młodzieży. Taki też jest zamysł organizatorów projektu Erasmus+ „Heritage for Digital and Literacy Learning”, a z wypracowanych już materiałów mogą skorzystać szkoły z różnych krajów Europy.
Nauczyciele dla zrównoważonego rozwoju
Nauczanie o zrównoważonym rozwoju jest nieodłącznym elementem edukacji globalnej. Dzięki niej zarówno nauczyciele, jak i uczniowie mają możliwość zrozumieć obecnie występujące globalne wyzwania czy poznać skuteczne działania, które przyczyniają się do rozwiązania lokalnych i światowych problemów społeczno – gospodarczych czy problemów środowiskowych. Dlatego tak ważne jest, aby wiedza o zrównoważonym rozwoju była przekazywana uczniom już od najmłodszych lat. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom edukacyjnym, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. realizuje projekt „Nauczyciele dla Zrównoważonego Rozwoju: wspólna droga w przyszłość”.
Młodzież w akcji, czyli jak projekty uczą rozwiązywania rzeczywistych problemów w naszym otoczeniu
W dzisiejszym świecie stoimy przed wieloma wyzwaniami, a szkoła nie zawsze jest w stanie sprostać im w tradycyjny sposób. Tematy takie jak zmiany klimatyczne, problemy zdrowia psychicznego, wielokulturowość, sztuczna inteligencja, dezinformacja, czy szybki rozwój nowych technologii mogą być jednak doskonałą okazją do tworzenia ciekawych projektów edukacyjnych, w które można zaangażować uczniów i uczennice.