Uczniowie tworzą świetne blogi, które odpowiednio wspierane przez nauczyciela mogą być ważnymi narzędziami edukacji obywatelskiej dla całej społeczności lokalnej – to wniosek płynący z zakończonego wczoraj projektu „Blogowa Mapa Przemian”. Autorzy zwycięskich blogów, którzy brali udział w konkursie na najlepsze blogi poświęcone tematyce funduszy europejskich odebrali w Warszawie nagrody z rąk Adama Zdziebło, podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. (C) EDUNEWS.PL

W Warszawie odbyła się międzynarodowa konferencja sieci organizacji pozarządowych i rządowych NECE – Networking European Citizenship Education Siła obywateli – wyrównywanie szans poprzez edukację obywatelską. Jak dotrzeć do grup z ograniczonym dostępem do edukacji?. Wydarzenie to współorganizowały Centrum Edukacji Obywatelskiej, Instytut Spraw Publicznych oraz Federalna Agencja na rzecz Rozwoju Edukacji Obywatelskiej w Niemczech.(CC-BY) Centrum Edukacji Obywatelskiej

W polskiej szkole smartfony, tablety i czytniki e-booków są traktowane z podejrzliwością. Technologia "przyjazna" dla edukacji to typowy komputer szkolny, kilkuletni PC. Tymczasem poza szkołą, uczniów otacza coraz większa różnorodność e-narzędzi, które mieszczą się w kieszeni. Konieczność stosowania multimediów oraz nowoczesnych technik w kontekście np. nauczania historii dostrzegają i z sukcesem wprowadzają takie instytucje jak Muzeum Powstania Warszawskiego. Czy polska szkoła sprosta wyzwaniu, jakie niesie ze sobą era mobilnego internetu?PHOTO: SXC.HU

Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza do nowego programu, w którym nauczyciele przygotowują się do inicjowania projektów dotyczących funkcjonowania gospodarki, a uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności, które pozwolą im w przyszłości na sprawne funkcjonowanie na rynku kapitałowym. Projekty uczniowskie, debaty, wirtualne mapy i internetowa gra giełdowa wprowadzą uczniów w fascynujący świat inwestowania i giełdy.(C) EDUNEWS.PL

Polska i Polacy stoją wobec przełomu – wielkiego przewartościowania. Świat, w którym żyjemy ulega na naszych oczach zasadniczej zmianie – następne dekady będą inne zarówno z perspektywy jednostkowej, jak i zbiorowej. Warto podjąć wspólny trud zrozumienia tej nowej, już zarysowującej się rzeczywistości oraz zastanowić się, jak się na nią przygotować i jak ją współkształtować.(C) IBnGR

Chcąc pomnożyć swój majątek, nie możemy liczyć na to, że od razu będziemy zarabiać miliony. Warto jednak, rozwijać nawyk oszczędzania i pogłębiać wiedzę na temat pomnażania zarobionych pieniędzy – przekonuje organizator ogólnopolskiej akcji społecznej „Tydzień dla Oszczędzania” Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy. Wiedza ta jest niezbędna zwłaszcza ludziom młodym, którzy po ukończeniu szkoły rozpoczną samodzielne życie.PHOTO: SXC.HU

Świadomość niedopasowania systemów edukacji do szybko zmieniającego się współczesnego świata jest coraz wyższa wśród osób zajmujących się edukacją. Wiele osób interesuje odpowiedź na pytanie, jak osiągnąć edukacyjny sukces. O tym dyskutowali także uczestnicy III Międzynarodowego Kongresu Europejskiego Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji Zróżnicowanej, który odbywał się w dniach 7-8 października w Warszawie pod wymownym tytułem: „Sukces w edukacji. Personalizacja nauczania”.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...
Szkoła podstawowa i liceum Spark Academy w Poznaniu stosują spotkania trójstronne zamiast wywiadówki...
Ppp napisał/a komentarz do Komu pomaga ocena kształtująca?
Widzę w tym wszystkim jeden problem: dany przedmiot nie sprawia mi wielkich problemów, ale mnie nie ...
Jeśli 25% dzieci uważa, że są łamane ich prawa, to znaczy, że 75% w ogóle nie wie, że je posiada. Sa...
Problem istnieje i jest poważny. Z tym, że nie jest niczym nowym. Co najwyżej zauważanym i diagnozow...
Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie