Edukacja powinna być ważnym elementem kształtowania polityki rynku pracy, zwłaszcza w dobie szybkich zmian cywilizacyjnych. Człowiek nie będzie w stanie sprostać rosnącym wymaganiom rynku, jeżeli przestanie uaktualniać swoją wiedzę, podnosić kwalifikacje, doskonalić umiejętności. Niby banalne stwierdzenie, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę z tej prostej zależności.
Na rzecz bezpieczniejszego internetu
Internet jest narzędziem komunikacji i jako taki nie jest ani dobry, ani zły. Może być narzędziem użytym do wielu szlachetnych celów, niemniej nie należy lekceważyć złych i niebezpiecznych zjawisk, które w sieci mogą dotknąć i dzieci i dorosłych. Misję dążenia do usuwania z internetu treści nielegalnych realizuje między innymi zespół Dyżurnet.pl.
Po co edukacja rozwijająca kluczowe kompetencji?
Przez kilka stuleci edukacja opierała się na modelu dostarczania wiedzy. Uczeń przychodził do szkoły, by od nauczyciela dowiedzieć się czegoś istotnego. Nauczyciel wykładał, wymagał przyswojenia i opanowania materiału. Nie zwracano uwagi na proces uczenia się. Odtworzenie treści, w formie najbardziej zbliżonej do oryginału, było podstawą oceny postępu nauczania.
Kulturalne gry na temat europejskiego dziedzictwa
Tegoroczna edycja Europejskich Dni Dziedzictwa jest dla Polski szczególna. Decyzją Rady Europy i Komisji Europejskiej, Polska będzie gospodarzem 4. Europejskiego Forum Dziedzictwa, które odbędzie się w październiku we Wrocławiu i stanowić będzie część oficjalnych wydarzeń towarzyszących polskiej Prezydencji w Radzie UE. Nie zabraknie również działań edukacyjnych.
Dobre praktyki dla dojrzałych w sieci
Koalicja „Dojrz@łość w sieci” ogłasza konkurs na dobre praktyki skierowane do osób 50+, których celem jest nauka korzystania z komputera i Internetu. Konkurs ma na celu popularyzację inicjatyw, które rozwijają umiejętności cyfrowe i zachęcają do korzystania z nowych technologii w życiu osobistym i zawodowym osoby powyżej 50-tego roku życia.
Przyjeżdża muzeum do szkoły
Rozpoczął się nabór szkół do nowatorskiego projektu Muzeum Archeologicznego w Poznaniu, które z myślą o placówkach oświatowych regionu przygotowało mobilne wystawy i planuje z początkiem roku szkolnego 2011/2012 odwiedzić aż 50 szkół. Najmłodsi poznają dzięki niemu, w atrakcyjny i niestandardowy sposób, realia życia w średniowieczu i w pradziejach.
Graj z filmem
Gry miejskie zdobywają coraz większą popularność w edukacji. Ich istotą jest wykorzystywanie przestrzeni miejskiej jako istotnego elementu rozgrywki. W Polsce dużą popularnością cieszą się np. miejskie gry historyczne. Uczniowie wcielają się w bohaterów historii i wyruszają na ulice miasta w celu wykonania określonych zadań. A może zagramy w film?