Centrum Edukacji Obywatelskiej po raz drugi ogłasza konkurs na krótki film uczniowski w ramach projektu „Filmoteka Szkolna. Akcja!“. Filmy mogą być wykonane dowolną techniką, muszą trwać od 1 do 5 minut i być inspirowane którymś z filmów należących do pakietu Filmoteki. Na prace uczniów organizatorzy czekają do 1 lutego 2011 roku. Łap kamerę!(CC-BY) Centrum Edukacji Obywatelskiej

projekty edukacyjneZnamy już wyniki konkursów ogłoszonych w ramach czwartej edycji akcji Tydzień dla Oszczędzania. Blisko 150 tys. uczniów z 234 szkół wzięło udział w działaniach w ramach tegorocznej edycji Tydzień dla Oszczędzania. Według organizatorów to dowód, że Polacy chcą pogłębiać swoją wiedzę w dziedzinie zarządzania domowym budżetem.
 

projekty edukacyjneObchody Dnia Domeny Publicznej 2011 upłynęły pod znakiem projektów i inicjatyw realizowanych przez instytucje szeroko rozumianej kultury. Wszystkie zaprezentowane pomysły bazują na zasobach domeny publicznej i wykorzystują je na różnych poziomach i na różne sposoby. Domena publiczna jest kluczowa dla rozwoju cyfrowych zasobów kultury i edukacji.
 

projekty edukacyjneSerwis MillionYou zaprasza do wzięcia udziału w nowym konkursie edukacyjnym z zakresu przedsiębiorczości pod hasłem „Nakręcona ekonomia”. By wygrać cenne nagrody o łącznej puli 52 tysięcy złotych, należy połączyć siły nauczycielskie i uczniowskie i przygotować edukacyjny materiał. Konkurs dofinansowany został ze środków Narodowego Banku Polskiego.
 

innowacje w edukacjiPrzyzwyczailiśmy się dzięki filmom do takiej wizji przyszłości, w której obok człowieka funkcjonują roboty wykonujące różne zadania. Z drugiej strony robotyka jest dziś nieobecna w nauczaniu szkolnym, a o robotach wspomina się tylko przy opowiadaniach Lema. A okazuje się, że budowanie robotów jest bardzo rozwijającym procesem, a polscy uczniowie są w tym mistrzami!
 

projekty edukacyjneZnajomość najważniejszych praw ekonomii na pewno nikomu jeszcze nie zaszkodziła. Uczniom szkół podstawowych też nie. Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy działający w Katowicach, Warszawie, Białymstoku i Bełchatowie zakończył semestr zimowy zajęć. W sumie ponad 360 uczniów klas 5. i 6. podstawówki ukończyło z pozytywnym wynikiem cykl spotkań.
 

projektyWczoraj o filmowej mapie przemian, a dziś zapraszamy do tworzenia innej mapy – Polski kulturalnej. Interesują was fascynujące klimaty, miejskie i ludowe legendy, zapomniane miejsca, warte ocalenia? Spróbujcie podzielić się swoimi informacjami na Mapie Kultury, a potem przeprowadźcie ciekawy projekt z wykorzystaniem metody gimnazjalnego projektu edukacyjnego!
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie