Doświadczenia życiowe i zawodowe, które zbieramy podczas wyjazdów stypendialnych, podobnie jak przy okazji staży, praktyk, spotkań, organizacji projektów, mogą przyczynić się do rozwoju wielu umiejętności, a także dać nam większą pewność siebie i odporność psychiczną. Warto dzielić się swoimi spostrzeżeniami i radami, aby i inni uczący się mogli lepiej wykorzystać czas stypendium.photo:sxc.hu

W ramach projektu „Fundusze dla Polski – Interaktywna  mapa przemian” szkoły z całej Polski wzięły udział w obchodach Dni Funduszy Europejskich. Co polscy uczniowie wiedzą o funduszach? Czy szkoła jest miejscem na przekazywanie takiej wiedzy? W jaki sposób przekazywać ją młodym ludziom?photo: sxc.hu

W czerwcu zakończył się program edukacji ekonomicznej “Młodzi do Akcji!” prowadzony przez Centrum Edukacji Obywatelskiej pod patronatem Ministerstwa Skarbu Państwa. I chociaż był to program - w porównaniu z innymi w CEO - średniego zasięgu i skali (zgłosiło się do niego 76 szkół), to udało się w nim sprawdzić motywacyjne zalety internetowej gry giełdowej.(CC-BY) Centrum Edukacji Obywatelskiej

Firmy w Polsce coraz częściej prowadzą atrakcyjne programy stypendialne lub stażowo-stypendialne. Bywa, że programy te umożliwiają przedsiębiorstwom pozyskanie cennego kapitału intelektualnego. Również wiele samorządów i organizacji pozarządowych, chcąc wesprzeć lokalną społeczność, realizuje programy stypendialne. Uczelnie wyższe coraz liczniej dostrzegają w programach stypendialnych szansę na przyciągnięcie najzdolniejszych studentów.photo: sxc.hu

„Otwarte zabytki” to projekt Centrum Cyfrowego Projekt: Polska, które chce w ten sposób ułatwić obywatelom dostęp do wiedzy o polskich zabytkach i zaangażować do działań na rzecz ich ochrony. „Otwarte” znaczy legalnie dostępne dla wszystkich. Wszystkie efekty projektu publikowane będą w sieci na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach, co oznacza, że można z nich będzie swobodnie korzystać, modyfikować je, kopiować i udostępniać innym.(CC-BY-SA) Centrum Cyfrowe

Pora wakacji, a więc czas na refleksję na nowy rok szkolny. Proponuję zapoznać się ze wstępnymi wynikami projektu „Umiem się uczyć”. Warto to zrobić zwłaszcza „mając w pamięci” wyniki sprawdzianu szóstoklasistów lub inne rezultaty procesu uczenia się uczniów – chociażby świadectwa szkolne. Na tym tle warto zadać sobie pytanie: czy to co robię doprowadza mnie i uczniów do celu?(C) Andres Rodriguez - fotolia.com

W dzisiaj czasach, informacja jest wszechobecna i łatwo dostępna – problemem jest raczej jej selekcja, niż znalezienie. W związku z tym, coraz rzadziej wygrywa ten, kto wiedzę posiada, a coraz częściej ten, kto potrafi zastosować ją w dynamicznie zmieniającym się świecie. Aby natomiast posiąść tę umiejętność, trzeba rozwijać się przez całe, także w zupełnie nowych obszarach. Nad tym, jak wzbudzić taką postawę wśród polskich studentów zastanawiali się przedstawiciele czołowych polskich ośrodków nauczania.photo: sxc.hu

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie