Projekt „Odkrywcy Świata” był trzecim projektem #SuperKoderów Fundacji Orange, który realizowany był w naszej szkole. Każda edycja wnosiła coś nowatorskiego w naszej edukacji, a ciekawa tematyka powiązana z serią doświadczeń i elementami programowania to gwarantowany sukces. Pieniądze z grantu pozwoliły zakupić porządny zestaw doświadczalny, w skład którego wchodziła mała elektrownia wiatrowa, ogniwa fotowoltaiczne i mierniki. Budżet udało się tak skalkulować, że wystarczyło jeszcze na pojazd napędzany wodorem. Projekt realizowany był jednocześnie w trzech klasach piątych, aby żadna z grup nie była wyróżniona ani pokrzywdzona.
Podróże z mBotami w przeszłość
Nie byłoby #SuperKoderów w naszej Szkole Podstawowej nr 8 w Gdyni, gdyby nie nagrany przez uczniów klasy V B film. Miał on przekonać komisję, że nasi uczniowie bardzo chcą być #SuperKoderami i poznawać historię razem ze schratchowym duszkiem Chronoskiem. Już sama praca nad filmem była bardzo kształcącym wyzwaniem. I świetną zabawą. Podczas wspólnego pisania i przerabiania scenariusza oraz kilkakrotnego nagrywania tych samych scen lepiej się poznaliśmy. O ilu talentach, nie tylko aktorskich, nie wiedzieliśmy! W swojej pracy rzadko wykorzystywałam kamerę. Od czasu gdy powstał film, robię to znacznie częściej. Również na historii.
Robo-matematycy z Małogoszcza w akcji
Miniony rok szkolny był dla uczniów Szkoły Podstawowej w Małogoszczu niezwykle ciekawy. Mieli oni możliwość uczestniczyć w kolejnej edycji programu Fundacji Orange #SuperKoderzy. Ścieżka edukacyjna, którą wybrali - Robo-matematycy – znalazła wielu pasjonatów. To połączenie zajęć informatycznych z królową nauk – matematyką. Kolejna edycja, kolejne wyzwania, kolejne inicjatywy. Działo się…
Majsterkowicze 2.0, czyli nasza przygoda z #SuperKoderami
Czy warto zostać #SuperKoderem? Takie pytanie przyświecało uczniom i nauczycielom Szkoły Podstawowej w Małogoszczu, kiedy to zdecydowali się na udział w programie #SuperKoderzy. Pod opieką nauczyciela informatyki Iwony Szyszkowskiej oraz nauczyciela matematyki Moniki Grzyb, został nagrany filmik konkursowy do ścieżki Majsterkowicze 2.0, wypełniono niezbędne formularze i wnioski. Z niecierpliwością czekano na wyniki.
Uczniowie ze SPE programują
Jednym z najważniejszych zadań współczesnej i nowoczesnej szkoły jest kształtowanie kompetencji kluczowych u uczniów, czyli wyposażenie w wiedzę, umiejętności i postawy, które umożliwią im swobodne funkcjonowanie w społeczeństwie i gospodarce. Uczniowie XXI wieku muszą uczyć się właściwych technik komunikacji, współpracy w grupie, logicznego myślenia, umiejętności rozwiązywania problemów, porozumiewania się w obcych językach, obsługi komputera, wykorzystywania go w codziennym życiu, pozyskiwania i analizowania informacji oraz wyciągania wniosków. Aby generalizować i utrwalać nabyte kompetencje musimy proponować uczniom zróżnicowane i atrakcyjne zajęcia edukacyjne.
Scratch w edukacji wczesnoszkolnej
Od początku roku naukę programowania u najmłodszych uczniów możemy rozwijać dzięki Scratch 3.0 – programowi, który sprawi, że przygoda z programowaniem stanie się jeszcze ciekawsza i roztoczy przed nami cały wachlarz możliwości współdziałania, współdzielenia i kreatywnego podejścia.
Stwórz sobie muzyczny instrument, czyli o cyfrowych DJ-ach
Do czego można użyć bananów? A kawałka styropianu w kształcie gitary? To oczywiste – można z nich stworzyć instrumenty muzyczne! Kiedy myślę o programie #SuperKoderzy Fundacji Orange i jego dwóch edycjach, w których brałam udział z moimi uczniami, nie przestaję się uśmiechać. Po udziale w I edycji programu, w ścieżce Majsterkowicze 2.0, nic już nie było takie samo, jak przedtem. Tę zmianę umocniła II edycja programu, w której realizowaliśmy ścieżkę Cyfrowi DJ-je.