W Polsce uczy się mądrzej WF-u niż matematyki. Nie wymagamy od ucznia, żeby zrobił salto, jeżeli nie opanował prostego przewrotu. W matematyce tak właśnie postępujemy - wymagamy od uczniów rozwiązywania abstrakcyjnych zadań, ignorując fakt, że nie opanowali podstawowych działań, podstawowych pojęć matematycznych.
Polecamy (7)
Co ciekawego wydarzyło się w edukacji? O czym przeczytać,
nad czym warto się zastanowić? Liczba materiałów, które publikujemy w
Edunews.pl szybko rośnie, dlatego też, aby nie przeoczyć ważnych
tematów, raz na kwartał wybieramy i polecamy wybrane artykuły.Oto najciekawsze naszym zdaniem opracowania w pierwszym kwartale
2010 r.
Polecamy (6)
Co ciekawego wydarzyło się w świecie edukacji? O czym warto przeczytać,
nad czym warto się zastanowić? Liczba materiałów, które publikujemy w
Edunews.pl szybko przyrasta, dlatego też, aby nie przeoczyć ważnych
tematów, będziemy raz na kwartał wybierać i polecać wybrane artykuły.
Polecamy najciekawsze naszym zdaniem opracowania w ostatnim kwartale
2009 r.
Wszystko o wspieraniu dziecka w nauce
Każde dziecko może odnieść szkolny sukces i każde ma prawo do rozwijania
swoich indywidualnych umiejętności i talentów. Zarówno rodzice, jak i
szkoła powinni stworzyć dziecku warunki do samorealizacji, ale tylko ich
współdziałanie może przynieść zadowalające rezultaty. O tym jak to
zrobić, można dowiedzieć się z poradnika „Jak wspierać dziecko w nauce?”
E-learning: przewodnik
Ukazała się III edycja „Przewodnika po e-learningu” autorstwa Marka
Hyli. Książka ta jest jedną z niewielu pozycji na rynku wydawniczym,
która kompletuje i porządkuje ogół zagadnień związanych z
e-learningiem. Autor proponuje taką charakterystykę pojęcia: „E-learning to wszelkie działania
wspierające proces szkolenia, wykorzystujące technologie
teleinformatyczne”.
Co to jest otwarta nauka?
Ukazał się przewodnik po otwartej nauce - poświęcony zmianom, które w
ostatniej dekadzie nastąpiły w systemie komunikacji naukowej na
świecie. Ich cechą wspólną jest rosnąca otwartość - inaczej dostępność - treści naukowych. Coraz częściej i dobitniej głoszone hasło "otwartej
nauki" zakłada przyjęcie zasady otwartości na wszystkich etapach pracy
i komunikacji naukowej.
Wielkie wpadki z talentami
Specjalne uzdolnienia, talenty, choć są w człowieku i, parafrazując
słowa A. Maslowa, „domagają się ujawnienia”, mogą zostać nie odkryte
z powodu trudności i problemów związanych z nieodpowiednim spełnianiem
przez dziecko oczekiwań jego opiekunów, wychowawców i nauczycieli.
Chodzi o pewną skłonność do zajmowania się u dziecka tym, czego nie ma,
zamiast tym, co ma.
Ostatnie komentarze