Szkoła przewija się przez życie każdego człowieka. U jednych tylko dlatego, że są uczniami; u innych powraca także, gdy stają się rodzicami. Jeszcze inni dorośli zostają nauczycielami i wiążą się ze szkołą zawodowo. Odbiór szkoły będzie inny, w zależności od tego, w jakiej roli występujemy. Zawsze jednak rzeczywistość oświatowa odciska głębokie piętno w życiu każdego z nas...
Co ciekawego wydarzyło się w świecie edukacji? O czym warto przeczytać, nad czym warto się zastanowić? Liczba materiałów, które publikujemy w Edunews.pl szybko przyrasta, dlatego też, aby nie przeoczyć ważnych tematów, będziemy raz na kwartał wybierać i polecać wybrane artykuły. Polecamy najciekawsze naszym zdaniem opracowania w trzecim kwartale 2010 r.
Studiowanie książki kanadyjskiego badacza internetu Dona Tapscotta należy rozpocząć od lektury znakomitego wstępu prof. Barbary Fatygi. Zachwycił mnie dowcip i dystans, z jakim autorka podchodzi do tez prezentowanych w „Cyfrowej doskonałości”. Dla mnie ważna jest refleksja, która pozwala inaczej spojrzeć na pracę Tapscotta i zachęca polskiego czytelnika do krytycznej lektury.
Co ciekawego wydarzyło się w świecie edukacji? O czym warto przeczytać, nad czym warto się zastanowić? Liczba materiałów, które publikujemy w Edunews.pl szybko przyrasta, dlatego też, aby nie przeoczyć ważnych tematów, będziemy raz na kwartał wybierać i polecać wybrane artykuły. Polecamy najciekawsze naszym zdaniem opracowania w drugim kwartale 2010 r.
W Polsce uczy się mądrzej WF-u niż matematyki. Nie wymagamy od ucznia, żeby zrobił salto, jeżeli nie opanował prostego przewrotu. W matematyce tak właśnie postępujemy - wymagamy od uczniów rozwiązywania abstrakcyjnych zadań, ignorując fakt, że nie opanowali podstawowych działań, podstawowych pojęć matematycznych.
Co ciekawego wydarzyło się w edukacji? O czym przeczytać,
nad czym warto się zastanowić? Liczba materiałów, które publikujemy w
Edunews.pl szybko rośnie, dlatego też, aby nie przeoczyć ważnych
tematów, raz na kwartał wybieramy i polecamy wybrane artykuły.Oto najciekawsze naszym zdaniem opracowania w pierwszym kwartale
2010 r.
Każde dziecko może odnieść szkolny sukces i każde ma prawo do rozwijania
swoich indywidualnych umiejętności i talentów. Zarówno rodzice, jak i
szkoła powinni stworzyć dziecku warunki do samorealizacji, ale tylko ich
współdziałanie może przynieść zadowalające rezultaty. O tym jak to
zrobić, można dowiedzieć się z poradnika „Jak wspierać dziecko w nauce?”