We współczesnym świecie cyfrowym, który oferuje najmłodszym niewyczerpaną liczbę możliwości i okazji do zabawy, kanały telewizyjne dla dzieci wciąż cieszą się największym zaufaniem polskich rodziców. Choć większość opiekunów (70%) deklaruje, że pilnuje czasu, który ich pociechy spędzają przed telewizorem, 42% z nich nie kontroluje oglądanych przez dzieci treści - wynika z badań zleconych przez Cartoon Network.

W edukacji funkcjonuje wiele pseudonaukowych koncepcji i praktyk o niepotwierdzonej efektywności lub wręcz wykazanej nieefektywności. Część z nich to jedynie mody – zawiodą nadzieje i przeminą. Po czym rozpoznać pseudonaukę? Jak nie dać się jej uwieść i jak uchronić przed nią szkołę?

Opinie na temat planowanych zmian w oświacie są mocno podzielone. 34 proc. Polaków wiąże z reformą raczej nadzieje niż obawy, 31 proc. ma mieszane odczucia, a 27 proc. częściej wyraża obawy, niż wierzy w sukces - podkreśla CBOS w najnowszym sondażu.

Doradztwo zawodowe w szkole, to współ-praca! współ-działanie! szkoły, rodziców i uczniów. Celem tej współpracy ma być świadomy wybór ucznia własnej ścieżki kariery edukacyjno-zawodowej, pomoc w odkrywaniu pasji, zainteresowań, mocnych stron i kształcenia umiejętności (kompetencji) miękkich.

Od dawna szukałem portalu, który wnosiłby coś nowego w polską oświatę, dawał inne spojrzenie na edukację, pozwalał na merytoryczną dyskusję, umożliwił zapoznanie się z doświadczeniami innych nauczycieli, a także w sposób naukowy przedstawiał różne aspekty pracy z młodzieżą. Moim zdaniem role te spełnia właśnie Edunews.pl, który wczoraj obchodził 9-te urodziny. Tylko czy, tego typu portal potrzebny jest nauczycielom ? Nie znajdziemy tutaj gotowych prac, testów i ćwiczeń do ściągnięcia, co często spotyka się na innych portalach. Co w takim razie daje nam Edunews.pl? Przede wszystkim pozwala zmienić perspektywę patrzenia na edukację, a w konsekwencji prowadzi do tak potrzebnego rozwoju nauczycieli.

Otoczenie spowite jeszcze śniegiem i mrozem, a wielu już żyje nadzieją, że wkrótce nadejdzie wiosna. Już myślą o swoich pięknych ogrodach. Są one ważne dla ludzi od dawna. Leczenie ogrodem – hortiterapia - brzmi dziwnie, ale staje się faktem. Jest formą terapii zajęciowej wykorzystującej rośliny i prace ogrodnicze. Kogo można leczyć ogrodem i kogo trzeba dziś leczyć?

Trzeba uznać, że czas spędzony na odwiedzaniu ślepych uliczek nie tylko nie jest stracony, ale przeciwnie: okazuje się niezbędnym szkolnym przeżyciem, które powinni mieć wszyscy. Najlepsi uczniowie muszą mieć szansę na popełnienie błędów, a słabsi muszą odkryć wartość błędów, które popełniają.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie