Centrum Edukacji Obywatelskiej po raz drugi ogłasza konkurs na krótki film uczniowski w ramach projektu „Filmoteka Szkolna. Akcja!“. Filmy mogą być wykonane dowolną techniką, muszą trwać od 1 do 5 minut i być inspirowane którymś z filmów należących do pakietu Filmoteki. Na prace uczniów organizatorzy czekają do 1 lutego 2011 roku. Łap kamerę!
Uczniowie pogłębiają swoją wiedzę o domowym budżecie
Znamy już wyniki konkursów ogłoszonych w ramach czwartej edycji akcji
Tydzień dla Oszczędzania. Blisko 150 tys. uczniów z 234 szkół wzięło
udział w działaniach w ramach tegorocznej edycji Tydzień dla
Oszczędzania. Według organizatorów to dowód, że Polacy chcą pogłębiać
swoją wiedzę w dziedzinie zarządzania domowym budżetem.
Domena publiczna - kluczowa dla rozwoju kultury i edukacji
Obchody Dnia Domeny Publicznej 2011 upłynęły pod znakiem projektów i
inicjatyw realizowanych przez instytucje szeroko rozumianej kultury. Wszystkie zaprezentowane pomysły bazują na zasobach domeny
publicznej i wykorzystują je na różnych poziomach i na różne sposoby. Domena publiczna jest kluczowa dla rozwoju cyfrowych zasobów kultury i edukacji.
"Nakręcona ekonomia" wspiera naukę przedsiębiorczości
Serwis MillionYou zaprasza do wzięcia udziału w nowym konkursie edukacyjnym
z zakresu przedsiębiorczości pod hasłem „Nakręcona ekonomia”. By wygrać
cenne nagrody o łącznej puli 52 tysięcy złotych, należy połączyć siły
nauczycielskie i uczniowskie i przygotować edukacyjny materiał. Konkurs dofinansowany został ze środków
Narodowego Banku Polskiego.
Blog jako narzędzie dydaktyczne
Blogi prowadzone przez polskich nauczycieli to raczej rzadkość. Jest to wciąż niedocenione narzędzie komunikowania się z uczniami, rodzicami i edukatorami. Popularne serwisy, jak Pokój nauczycielski czy BelferBlog są forum wymiany myślina tematy szkolne, ale w edukacyjnej blogosferze brakuje blogów dotyczących dydaktyki i bieżącej pracy nauczyciela.
Uczniowie budują roboty i wygrywają
Przyzwyczailiśmy się dzięki filmom do takiej wizji przyszłości, w której
obok człowieka funkcjonują roboty wykonujące różne zadania. Z drugiej
strony robotyka jest dziś nieobecna w nauczaniu szkolnym, a o robotach
wspomina się tylko przy opowiadaniach Lema. A okazuje się,
że budowanie robotów jest bardzo rozwijającym procesem, a polscy
uczniowie są w tym mistrzami!
Poznają ekonomię już w podstawówce
Znajomość najważniejszych praw ekonomii na pewno nikomu jeszcze nie zaszkodziła. Uczniom szkół podstawowych też nie. Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy działający w Katowicach, Warszawie, Białymstoku i Bełchatowie zakończył semestr zimowy zajęć. W sumie ponad 360 uczniów klas 5. i 6. podstawówki ukończyło z pozytywnym wynikiem cykl spotkań.