Internet jest narzędziem komunikacji i jako taki nie jest ani dobry, ani zły. Może być narzędziem użytym do wielu szlachetnych celów, niemniej nie należy lekceważyć złych i niebezpiecznych zjawisk, które w sieci mogą dotknąć i dzieci i dorosłych. Misję dążenia do usuwania z internetu treści nielegalnych realizuje między innymi zespół Dyżurnet.pl.PHOTO: SXC.HU

Mobilna edukacja będzie w perspektywie pięciu lat codziennością. Przede wszystkim dzięki większej popularności smartfonów, jako podstawowego narzędzia komunikacji używanego przez młodzież szkolną i studentów, a ponadto ze względu na dynamiczny rozwój rynku aplikacji na urządzenia mobilne, które w coraz większym stopniu będą również dotyczyć obszaru edukacji.PHOTO: SXC.HU

Przez kilka stuleci edukacja opierała się na modelu dostarczania wiedzy. Uczeń przychodził do szkoły, by od nauczyciela dowiedzieć się czegoś istotnego. Nauczyciel wykładał, wymagał przyswojenia i opanowania materiału. Nie zwracano uwagi na proces uczenia się. Odtworzenie treści, w formie najbardziej zbliżonej do oryginału, było podstawą oceny postępu nauczania.PHOTO: SXC.HU

Sieć przyszłości, w której wszyscy będziemy „zanurzeni“ nie będzie raczej podobna do współczesnego internetu i zrewolucjonizuje życie człowieka. Może być nią sieć semantyczna, nad którą trwają prace już od kilku lat. Rząd brytyjski powołał niedawno Institute for Web Science, którego celem jest badanie potencjału nowej sieci dla rozwoju społecznego.PHOTO: SXC.HU

Tegoroczna edycja Europejskich Dni Dziedzictwa jest dla Polski szczególna. Decyzją Rady Europy i Komisji Europejskiej, Polska będzie gospodarzem 4. Europejskiego Forum Dziedzictwa, które odbędzie się w październiku we Wrocławiu i stanowić będzie część oficjalnych wydarzeń towarzyszących polskiej Prezydencji w Radzie UE. Nie zabraknie również działań edukacyjnych.(CC-BY) Centrum Edukacji Obywatelskiej

Koalicja „Dojrz@łość w sieci” ogłasza konkurs na dobre praktyki skierowane do osób 50+, których celem jest nauka korzystania z komputera i Internetu. Konkurs ma na celu popularyzację inicjatyw, które rozwijają umiejętności cyfrowe i zachęcają do korzystania z nowych technologii w życiu osobistym i zawodowym osoby powyżej 50-tego roku życia.(C) UPC Koalicja Dojrzałość w Sieci

Rozpoczął się nabór szkół do nowatorskiego projektu Muzeum Archeologicznego w Poznaniu, które z myślą o placówkach oświatowych regionu przygotowało mobilne wystawy i planuje z początkiem roku szkolnego 2011/2012 odwiedzić aż 50 szkół. Najmłodsi poznają dzięki niemu, w atrakcyjny i niestandardowy sposób, realia życia w średniowieczu i w pradziejach.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie