Doczekaliśmy się – mamy jedno z najnowocześniejszych w Europie centrów edukacyjno-kulturalnych popularyzujących naukę. Wczoraj, po bardzo krótkim, jak na realia polskie, okresie prac, otwarte zostało w Warszawie Centrum Nauki Kopernik. Inaugurację uświetnił Wielki Wybuch - plenerowy, multimedialny spektakl w reżyserii Petera Greenawaya i Saskii Boddeke.CN Kopernik

narzędzia edukacyjneInwestowanie w technologie wspierające edukację jest dziś podstawowym kierunkiem doskonalenia nauczania. Im uczniowie mają szerszy dostęp do nauczania opartego na technologiach, tym większe wykazują zaangażowanie, mają lepsze wyniki w nauce. Z myślą o tym, Apple oferuje narzędzia pomagające tworzyć nowoczesne środowisko edukacyjne w klasie i sali wykładowej.
 

projekty edukacyjneOd 21 wieczorem do 7 rano uczniowie z podstawówki i gimnazjum w podkaliskim Russowie oglądali filmy. Młodzież zdumiała nauczycieli. Liczba uczestników przerosła najśmielsze oczekiwania. „Oni mają ogromną wiedzę z zakresu filmu, dyskutowali nie tylko o treści, ale również o gatunkach filmowych.” – mówią Katarzyna Ignaszak i Magdalena Jaroma, inicjatorki nocy filmowej. 
 

projekty edukacyjneRuszyły zapisy do VI edycji Olimpiady Przedsiębiorczości - jednej z największych olimpiad przedmiotowych w Polsce. Na zwycięzców czekają indeksy najlepszych ekonomicznych uczelni w kraju, m.in. SGH. Laureaci mogą liczyć też na stypendia i atrakcyjne nagrody. Nagrody przewidziano również dla nauczycieli oraz szkół. Zapisy potrwają do 31 października 2010 r.
 

projekty edukacyjneNIE WYKLUCZAM! – tak brzmi hasło tegorocznego konkursu dla młodzieży, już po raz czwarty organizowanego przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce. Tematyka konkursu nawiązuje do trwającego Europejskiego Roku Walki z Ubóstwem i Wykluczeniem Społecznym. Swoje prace uczniowie mogą nadsyłać do 17 października.
 

projekty edukacyjneHistoria i symbolika haftu kaszubskiego, kalendarz świąt łemkowskich, tajemnice architektury przysłupowej, współczesne tradycje odpustowe czy słownik gwary śląskiej - to tylko przykłady projektów uczniowskich realizowanych przez szkoły z całej Polski w ramach programu EtnoLog - zaloguj się na ludowo! prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
 

projekty edukacyjneJak funkcjonować w wielokulturowym świecie? Kiedy i gdzie rodzi się totalitaryzm? Co to jest niepełnosprawność? Czym jest dziś tolerancja? Jak walczyć o własne marzenia? To tylko wybrane pytania, na które odpowiedzi szukać będą  uczestnicy programu Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej. Na uczniów i nauczycieli czeka aż 180 poruszających filmów.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie