Warto poświęcić nieco ponad 8 minut by obejrzeć ten film. Na zamówienie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powstał animowany film prezentujący historię naszego kraju, ukazujący najważniejsze momenty dla Polski i jej mieszkańców. Można obejrzeć go z uczniami i pozgadywać – jakie momenty i postaci zostały w nim przedstawione. Taki krótki test ze znajomości kraju.Internet site

ImageDla szkół stosujących ocenianie kształtujące (OK, ang. ALF - assessment for learning) ważne jest, jak uczniowie się uczą, a nie - jak ich nauczyciel naucza. Szkoła, która chce rozwijać się w tym kierunku, wynajmuje (za wynagrodzeniem) inspektora, który pracuje z wybranymi nauczycielami, obserwuje ich lekcje, pomaga w planowaniu i daje im informację zwrotną o ich pracy.

projekty edukacyjneDla nikogo, kto jest związany z edukacją, nie jest tajemnicą, że młodzież chodzi do szkoły przede wszystkim dla rówieśniczego towarzystwa, czasami dla lekcji prowadzonej przez ulubionego nauczyciela, później ze strachu (bo trzeba chodzić i uczyć się do nieuchronnych egzaminów), a tylko bardzo niewielki odsetek dlatego, że po prostu lubią się uczyć... 
 

projekty edukacyjneTo ma być podróż w czasie od epoki kredy do ery internetu. Razem ze szkołami chcemy wymyślić, a nawet wypróbować, jak ma wyglądać edukacja w XXI wieku. Zapowiadamy kolejną odsłonę akcji "Szkoła z klasą", w której od 2002 r. udział wzięło ponad 7 tys. szkół. Kolejną, ale inną. Będzie się działo, jak mówi Jurek Owsiak.
 

Wierzymy w świat, w którym studenci nie są ograniczeni w nauce salą wykładową; w którym informacja jest dostępna w coraz to nowszym kontekście i sytuacji; w którym uczenie się staje się w pełni procesem mobilnym, zmieniającym życie studentów. Oto fragment strategii edukacyjnej Uniwersytetu Chrześcijańskiego Abilene – uczelni, która stawia na m-learning.PHOTO: SXC.HU

nowe technologieKształcenie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, które sprzyja lepszemu przyswajaniu wiedzy, to największe wyzwanie stojące przed kadrą kształcącą inżynierów na całym świecie - podkreślają uczestnicy międzynarodowej konferencji w Gliwicach. Jak sprawić, żeby w procesie edukacji uczelnie wykorzystywały wielki potencjał nowoczesnych narzędzi dydaktycznych?
 

edutainmentGry komputerowe silnie oddziałują na kulturę i wykształcenie młodzieży i stąd duże zainteresowanie wykorzystaniem ich w kształceniu. Regularne granie może rozwinąć wiele umiejętności, w tym między innymi te związane z koncentracją uwagi. Nowe badania z zakresu projektowania gier i badania umysłu otwierają nowe perspektywy przed grami edukacyjnymi. 
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie