Ocenianie kształtujące w brytyjskich szkołach (4)
W brytyjskich szkołach tworzone są Teachers‘ Learning Communities (TLC) - czyli społeczności uczących się nauczycieli. Z doświadczenia szkół wynika, że najlepiej sprawdza się powoływanie grup złożonych tylko z nauczycieli, którzy dobrowolnie się zgłosili do udziału w takich zespołach. Zwykle ich przykład i osiągane przez nich korzyści działają na innych zachęcająco.
Ocenianie kształtujące w brytyjskich szkołach (3)
Poszliśmy do szkoły podstawowej Julian’s School obserwować lekcję. Dzieci w Anglii lubią szkołę i to było widać. Szkoła charakteryzuje się prostotą, nie ma wymyślnych i drogich rozwiązań, za to jest wiele użytecznych. Klasy są wysokie i widne, korytarze dość wąskie. Wielu uczniów dojeżdża do szkoły na rowerze lub na hulajnogach, dla których są specjalne stojaki.
W gronie siła, a w grze nauka
Ocenianie kształtujące w brytyjskich szkołach (2)
15 czerwca gościliśmy w Edmonton County School. Duża szkoła ponadpodstawowa, którą kieruje od 3,5 roku Siobhan Leahy, żona Dylana Wiliama. Nauczyciele są bardzo zaangażowani w ocenianie kształtujące (OK). Zgodzili się nas zaprosić i pokazać nam lekcje i spotkanie grupy Pomocnych Przyjaciół, czyli Teachers Learning Comunity (TLC).