gry w edukacjiNie można dłużej ignorować znaczenia gier komputerowych w rozwijaniu umiejętności potrzebnych w społeczeństwie informacyjnym. Do takiego wniosku doszły szkockie władze edukacyjne, uznając, że wprowadzenie do szkół gier jako narzędzi edukacyjnych nie tylko jest formą ćwiczenia umysłu, ale przekłada się na zwiększenie motywacji uczniów do nauki.
 

projekty edukacyjne27 maja mija 20 lat od pierwszych wyborów samorządowych w wolnej Polsce. Centrum Edukacji Obywatelskiej wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej zaprasza uczniów ze wszystkich gmin do udziału w Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej „20 lat wspólnie”. To dobra okazja do zastanowienia się nad przemianami politycznymi, społecznymi i gospodarczymi w Polsce.
 

Każdy młody Internauta może już zagłosować i wybrać swoją Eko Klasę ze Snów. Wystarczy wejść na stronę www.klasazesnow.pl i wskazać jeden z projektów. W tegorocznej edycji wybór jest nieco trudniejszy, gdyż w konkursie biorą udział prace wykonane różnorodnymi technikami plastycznymi oraz grafiki komputerowe. Patronem edycji 2009 konkursu jest Edunews.pl.

edutainmentWszechobecność nowych technologii powinna zachęcać uczelnie pedagogiczne do szerokiego wykorzystania podczas zajęć różnych urządzeń cyfrowych i zasobów współczesnej kultury. Jeśli na studiach przyszły nauczyciel będzie potrafił kreatywnie podejść do tematu i efektywnie wspomagać się technologiami, nauczanie cyfrowych tubylców nie będzie mu straszne.
 

narzędzia edukacyjneTablety są już obecne na rynku kilka lat. Gdy trzy lata temu odwiedzałem w Dublinie firmę Intuition pokazano mi niewielkie urządzenie, na którym wgrana była pełna baza wiedzy potrzebna chirurgom do wykonywania najbardziej skomplikowanych operacji. Taki m-learning z użyciem tabletów stał się już ważnym narzędziem wspomagającym pracę profesjonalistów.
 

projekty edukacyjne4500 uczniów, 450 nauczycieli i dyrektorów z 75 wzorcowych szkół z Wielkopolski miało okazję poznać i docenić zalety uczenia się i nauczania metodą projektów. Tysiące multimedialnych lekcji, wykorzystanie internetowej platformy edukacyjnej, większa wiara w uczniów, ich pomysłowość i kreatywność – to wybrane efekty programu e-Szkoła Wielkopolska – Twórczy Uczeń.
 

Tablice interaktywne są dość drogie i na próżno jeszcze szukać ich w klasach w większości szkół w Polsce. Ale potrzeba jest matką wynalazców, więc znaleźli się naukowcy, którzy rozwiązali ten problem. Jak przekonuje dr Johnny Lee z Carnegie Mellon University, możemy otrzymać 80% funkcjonalności tablicy interaktywnej już za 10% kosztów standardowego urządzenia.YOUTUBE

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie