„Nie potrafię rysować…” – to najczęściej słyszymy podczas warsztatów z uczniami, nauczycielami. I to w ogóle nie jest prawdą! Każdy potrafi! Nasi przodkowie u zarania dziejów, rysowali na ścianach jaskiń. Z czasem zmieniło się tylko narzędzie, czy też narzędzia do rysowania. Chcecie się nauczyć? To nie będzie bolało :-) A będziecie zachwyceni!
Nauczyciel Jutr@ - Fundacja Orange zaprasza
Do 9 września można zgłaszać kandydatury do konkursu Nauczyciel Jutr@, który zainicjowała Fundacja Orange we współpracy z Głosem Nauczycielskim. Tytuł ten otrzyma osoba, która podąża za swoimi uczniami i dla nich otwiera się na nowe technologie, jednocześnie nie traci z oczu tego co najważniejsze, czyli relacji z młodymi ludźmi. Nagrodą jest wizyta studyjna w Finlandii i poznanie jednego z najwyżej ocenianych systemów edukacyjnych na świecie. Konkurs towarzyszy corocznym wyborom Nauczyciela Roku organizowanym przez Głos Nauczycielski już po raz 20.
Pokazać – Przekazać 2022. Inni to także my!
40 ekspertów, wykład otwarcia i sesje dialogowe, 12 warsztatów, 5 paneli dyskusyjnych, 22 godziny szkoleniowe - to krótkie podsumowanie rozpoczynającego się dziś wydarzenia. Dwa dni o edukacji włączającej! Dla tych, którzy nie mogą być w Koperniku – transmisja na żywo kilku wybranych wydarzeń.
Pogodzenie się z błędem
Popełnianie błędów to zwyczajna, ludzka sprawa. Zwłaszcza na etapie nauki szkolnej. Zainspirowanana artykułem Youki Terada przedstawię sześć sposobów na zaprzyjaźnienie się z błędem w szkole: akceptacja strachu, stawianie wyzwań szytych na miarę, prowadzenie ciekawych zajęć i dawanie możliwości wyboru, akceptacja popełniania błędów, próbowanie oraz ograniczenie oceniania.
Letnia Akademia Ochrony Danych Osobowych
Urząd Ochrony Danych Osobowych zaprasza uczniów z klas VII i VIII szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych do wzięcia udziału w „Letniej Akademii Ochrony Danych Osobowych”. To cykl webinariów upowszechniających ważną wiedzę na temat naszych danych, która w dzisiejszych, "cyfrowych" czasach ma coraz większe znaczenie dla każdego aktywnego użytkownika internetu.
Budowanie społeczności uczących (się)
Zarazili mnie tym ambasadorzy Edmodo w 2011 roku. Zabawa w wykonywanie zadań, zbieranie punktów, odznak, kontakt z innymi z całego świata podczas cyklicznych edu-czatów na Twitterze. Zaczynały powstawać platformy edukacyjne i jakoś tak się złożyło, że latem wszystkie przeprowadzały aktualizacje (i szkolenia do nich) oraz różnego rodzaju edu-meetingi (tak, w Polsce również zaczynały zdobywać na popularności letnie Inspir@cje). Skostniałe środowisko potrzebowało spotkać się, czegoś nowego nauczyć, wykluć się z kokonów dzięki inspirującym, świeżym pomysłom, a twórcy narzędzi, w oczywisty sposób traktując często nauczycieli jak radosnych beta-testerów, odpowiadało na niewyrażoną podaż, dając okazję do różnych konferencji, szkoleń, edu-campów, edukacyjnych spa i tym podobnych.
Hej! Ho! Przygód sto, czyli chętnie czytamy lektury
Od lat słyszymy, że Polacy – zarówno dzieci, jak i dorośli – niechętnie czytają. To wielka szkoda, biorąc pod uwagę ogromny potencjał do rozwijania wyobraźni, jaki tkwi w czytaniu. I to już od pierwszych klas szkoły podstawowej. Jak zatem sprawić, aby już najmłodsi uczniowie chętnie czytali?