fot. Centrum Nauki Kopernik

Centrum Nauki Kopernik poszukuje nowych form i formatów działań, bada i testuje innowacyjne rozwiązania edukacyjne, opracowuje nowe modele oraz wspiera ich wdrażanie. Do takich należy eksperymentalny program FabLab@ School.pl tworzony we współpracy z Transformative Learning Technologies Lab (TLTL) Uniwersytetu Stanforda. To jeden z najbardziej innowacyjnych ośrodków badań procesów uczenia się na świecie. Dzięki podpisanemu porozumieniu FabLab powstanie w Koperniku.

fot. domena publiczna - Pixabay.com

To ważne, by od najmłodszych lat kształtować u dzieci uczucia patriotyczne i poczucie przynależności narodowej. Ale obchody Święta Niepodległości nie powinny kończyć się na uroczystej, pompatycznej akademii na sali gimnastycznej. Można o niepodległości i patriotyzmie rozmawiać częściej, niejako przy okazji, a wykorzystać w tym celu także rozmaite narzędzia TIK w sieci www. Tylko niech rozmowa o niepodległości i patriotyzmie nie kończy się z końcem 11 listopada.

fot. Sabina Piłat

Emocje to ważna sprawa i warto rozmawiać o nich możliwe często. Jednym z elementów radzenia sobie z emocjami jest umiejętność ich rozpoznawania. Proponuję zajęcia, które można przeprowadzić w różnych grupach wiekowych.

fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

Jakub Niewiński został laureatem Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”, która jest przyznawana jest nauczycielom i nauczycielkom uczącym w duchu tolerancji, otwartości i równości. Nagrodę od dziewięciu lat przyznają Centrum Edukacji Obywatelskiej i Stowarzyszenie Dzieci Holocaustu.

fot. Bartosz Górka, Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki

Edukacja i sztuka muszą się wzajemnie przenikać i uzupełniać. Uprzejmie zapraszamy do udziału w kolejnej konferencji z cyklu „Sztuka edukacji”, tym razem pt. „Sztuka w szkole. Konieczności, możliwości, potrzeby”, mającej na celu refleksję nad rolą sztuki w edukacji szkolnej. Poprzednie spotkania odbyły się w Galerii Arsenał w Białymstoku i Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie.

fot. Ashoka

Odliczanie do kolejnych wakacji rozpoczęte, jeszcze tylko kilka miesięcy nauki w szkole i znowu wolność... Jednak są w Polsce szkoły, w których dzieci odliczają dni do końca wakacji, żeby powrócić do szkoły. Dlaczego? Bo są to Szkoły z mocą...

fot. Centrum Nauki Kopernik

Kosmos fascynuje i działa na wyobraźnię od najmłodszych lat. Ta fascynacja może prowadzić do zainteresowania nauką, a w przyszłości do wyboru zawodu związanego z technologią i inżynierią. Rozbudzaniu chęci poznawania kosmosu służy ESERO – edukacyjny projekt Europejskiej Agencji Kosmicznej ESA. Projekt ten prowadzony jest od 2006 r. w wielu krajach europejskich, a w Polsce koordynuje go Centrum Nauki Kopernik. Drugie, całodniowe warsztaty ESERO dla nauczycieli odbyły się 10 października w Koperniku.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie