Fenomen, któremu 87% czytelników na Amazon.com przyznało 5 na 5 gwiazdek, a kolejne 9% 4 na 5. Książka kilka miesięcy utrzymująca się na pierwszej pozycji list bestsellerów „New York Timesa” i Amazona. Najlepszy i najmądrzejszy przewodnik po złych pomysłach jaki ukazał się w historii ludzkości. „How To. Jak? Absurdalnie naukowe rozwiązania codziennych problemów” Randalla Munroe, byłego pracownika agencji kosmicznej NASA, autora kultowego już „What If?” oraz internetowego komiksu XKCD, ukazał się w Polsce.
Minimediacje w edukacji wczesnoszkolnej
Marzy nam się świat bez kar i nagród, bez punktowych systemów wychowawczych oraz słoneczek i chmurek. Jak już wiele osób miało okazję przekonać się na własnej skórze, skutki uboczne tych metod są bardziej obciążające niż to początkowo zakładano. Stąd coraz więcej edukatorów, rodziców oraz placówek edukacyjnych poszukuje innych możliwości.
Oceny jak fotografie
Myślę i myślę, jak opowiedzieć o tym, że ocena sumująca nie oddaje stopnia opanowania wiedzy i umiejętności. Jak pokazać komuś nieprzekonanemu niedoskonałość takiego systemu oceniania? Przecież tak łatwo dodać cyferki i wyciągnąć średnią, tylko czy to właściwe wnioski?
Mózg zlasowany nad wieszakiem na żuchwę
Bardzo żałuję, że Bozia poskąpiła mi talentu graficznego i nie umiem narysować satyrycznego autoportretu pt. „Dyrektor szkoły w szponach obłędu”, choć jego wizję z każdym dniem mam coraz bardziej klarowną. Wygląda, mniej więcej tak:
Pięć pułapek, w które może wpaść zdalne nauczanie
Jest wiele optymistycznych teorii na temat tego, że okres nauczania zdalnego zmieni szkołę. Zwraca się uwagę np. na wykorzystanie wysokiej jakości zasobów edukacyjnych online lub na zmianę w oczekiwaniach uczniów.
Flipgrid - jak nagrać krótką lekcję?
Podczas edukacji zdalnej bardzo często przygotowujemy dla naszych uczniów, krótkie tutoriale i nagrania wideo naszych lekcji. Jak to zrobić, by nie tylko nasz film był pomocny uczniom, ale także był wizualnie atrakcyjny. Taką możliwość posiada platforma Flipgrid.
Gość na Twojej lekcji online
A gdyby tak zamienić rozdział w podręczniku na temat Afryki na autentyczną opowieść człowieka, który budował tam sierociniec? Gdyby o pisaniu artykułów opowiedział prawdziwy dziennikarz, pracujący w znanym czasopiśmie? Gdyby o danym regionie świata opowiedziała osoba, która tam mieszkała? Gdyby w tajniki myślenia wizualnego, biologii, chemii czy archeologii uczniów wprowadził specjalista z drugiego końca Polski?