Wiele mówi się w oświacie na temat pracy domowej. Czy w ogóle ma być, czy i ewentualnie jaka, praca domowa jest korzystna dla procesu uczenia się. Przeczytałam krótki artykuł Cathy Vatterott w Teacher Magazine, w którym autorka (też książek na ten temat) wyraża pogląd, że zamiast eliminować pracę domową, warto ją tak planować, aby pomagała uczyć się wszystkim uczniom.
Latawce zostały wypuszczone, czyli strona bierna na wesoło
Najbardziej wartościowe zajęcia to takie, które łączą treści z różnych obszarów. Skoro już omawiamy lekturę, dlaczego nie wprowadzić zagadnień gramatycznych?
Interaktywny plakat świąteczny
Boże Narodzenie to magiczny czas. Świąteczną atmosferę widać nie tylko w domu, w sklepach, ale również w szkole. Śpiewany kolędy, czytamy świąteczne opowieści, tworzymy wyjątkowe ozdoby. Warto również zaplanować zajęcia edukacyjne z tabletami, które przeniosą dzieci w wyjątkowy, kolorowy, pachnący pierniczkami świat Bożego Narodzenia.
Uczucia i liczby (inspiracje korczakowskie)
„Czy człowiek człowiekowi wilkiem czy bratem? – Czy egoizm, czy altruizm? – Czy można przeniknąć świat tajemniczy uczuć i prześwietlić liczbą?”
O wydatkach świątecznych i nie tylko
Święta Bożego Narodzenia to dla większości Polaków niezwykły, ale i wymagający czas. Szczególnie pod względem finansowym. Z badania „Postawy Polaków wobec finansów” Fundacji Citi Handlowy i Fundacji THINK! wynika, że większość nie mieści się w zaplanowanym, świątecznym budżecie. Mamy jeszcze czas, by nad tym się zastanowić.
Koleżeńskie zachowania wśród dzieci
Czym dla polskich dzieci jest życzliwość? Które z miłych gestów są najbardziej wartościowe? Kto inspiruje uczniów do dobrych zachowań? Cartoon Network prezentuje raport „Życzliwe zachowania wśród dzieci”, który jest częścią kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. W tym roku ambasadorem akcji został Robert Lewandowski.
Praca z błędem
Dużo mówimy obecnie o wykorzystaniu błędów uczniowskich w nauczaniu. Tylko jak to praktycznie zrobić? Pokażę, jak można pracować z błędem, na przykładzie typowego błędu popełnianego przez uczniów w matematyce w zadaniu z algebry.