Podczas akcji społecznościowego pisania poradnika "Przybij piątkę koledze bez dłoni!" w ramach kampanii społecznej "Równi w różnorodności 2016", napłynęło do organizatorów mnóstwo historii osób niepełnosprawnych i ich bliskich. Były wśród nich listy od osób, które nie spotykają się na co dzień z osobami niepełnosprawnymi. Niektóre z nich dotyczą sytuacji, w których ktoś nie wiedział, jak powinien się zachować, inne to życzliwe porady pisane z perspektywy osoby niepełnosprawnej. Po zebraniu wszystkich w jednym miejscu, powstał cenny poradnik dla uczniów, nauczycieli i rodziców, z którym warto się zapoznać.
Kolekcja Wiersz Wolny na Wolnych Lekturach
Pozyskiwanie i udostępnianie online współczesnej, polskiej literatury, to wyzwanie które stawia przed sobą Fundacja Nowoczesna Polska. Pierwszy krok zmierzający do realizacji tego celu został właśnie podjęty. W ramach projektu „Wiersz Wolny na Wolnych Lekturach”, Fundacja zamierza pozyskać, zdigitalizować i udostępnić tomiki poetyckie polskich współczesnych poetek i poetów.
Skąd nauczyciel wie, że jego uczniowie się uczą?
Najczęściej dowiadujemy się o efektach naszego nauczania po sprawdzeniu klasówki kończącej temat... Jednak jest to za późno, aby zareagować i coś poprawić. Przystąpiliśmy już do nowego tematu, trudno powrócić do wcześniejszego i to zazwyczaj tylko z częścią klasy, której klasówka nie wypadła dobrze...
Kto potrafi to wszystko zrozumieć, czyli po co nam rozumienie?
Rozumienie treści jest sednem kształcenia. Opanowanie ich bez rozumienia nie ma sensu. Ucząc się trzeba zrozumieć treści i język. Rozumienie czegoś lub kogoś to wielka sztuka. Jest jednym z podstawowych warunków skutecznego uczenia się i uzyskania wysokiej jakości edukacji. Czy rozumienie jest dziś trendy?
Przestrzeń edukacji tworzona przez technologie
Technologie, z którymi mamy do czynienia na co dzień, a zwłaszcza te, które towarzyszą nam przez większą część dnia, w domu, w pracy, także w szkole czy na uczelni, stwarzają nowe możliwości i szanse dla osobistej edukacji. Musimy się „tylko” nauczyć z nich korzystać do celów właśnie edukacyjnych.
Dobre wyniki uczniów polskich gimnazjów - PISA 2015
Dziesiąte miejsce w Unii Europejskiej w rozumowaniu w naukach przyrodniczych, trzecie w czytaniu i interpretacji, szóste w matematyce. Polscy uczniowie gimnazjów osiągnęli wyniki powyżej średniej OECD we wszystkich trzech obszarach objętych badaniem: rozumowania w naukach przyrodniczych, czytania i interpretacji, umiejętności matematycznych. Ich wyniki są jednak nieco niższe niż podczas poprzedniej edycji badania w 2012 r.
Refleksje szkolne (1)
Bardzo często zdarza się, że trafia do szkoły ktoś, kto rzeczywiście rozumie i chce zmiany. Ale nie takiej propagandowej tzw. Dobrej Zmiany, o jakiej słyszymy w mediach, tylko takiej, która rzeczywiście tę konkretną szkołę pchnie do przodu. Zaczyna zmieniać, poprawiać, usprawniać, coś zaczyna się dziać. I wtedy pojawiają się też refleksje, które towarzyszą takim zmianom. I stąd pomysł na taki cykl publikacji w Edunews.pl. Zapraszamy do dzielenia się - nauczycieli, dyrektorów oraz rodziców.
Ostatnie komentarze