Wbrew obiegowej opinii stypendia w Polsce nie są przyznawane wyłącznie w szkole i na uczelni ze środków państwowych. Stypendia nie są adresowane też wyłącznie do wybitnych. Istnieje bogata oferta programów stypendialnych realizowanych przez stowarzyszenia, fundacje, samorządy lokalne lub firmy.
Nauczanie rozwojowe w praktyce
"Uczę w klasach młodszych" to poradnik dla nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego odpowiadający w praktyczny sposób pytanie, jak oceniać najmłodszych i wspomagać ich rozwój, nie używając nieadekwatnego na tym etapie edukacji oceniania za pomocą stopni.
QR-kody na lekcji językowej
Większość nauczycieli nie pozwala uczniom używać telefonów na lekcji. Jest to uzasadniane z wielu powodów. Uczniowie za wszelką cenę próbują potajemnie korzystać z narzędzia, które traktują jak przedłużenie mózgu. Trudno im wyobrazić sobie życie bez komórek i pierwszą rzeczą, po która sięgają, kiedy chcą coś obliczyć, sprawdzić czy nawet zapisać jest smartfon.
Rodzice sojusznikami nauczyciela?
Społeczność szkolna to coś więcej niż tylko nauczyciele i uczniowie uczęszczający do szkoły. To także rodzice, o których szkoła nie może zapominać, podobnie jak rodzice nie mogą oddać dzieci do szkoły tylko po to, by mieć „problem z głowy”. Rodzice powinni być zaangażowani w życie szkoły, zaś nauczyciele powinni wychodzić do rodziców z propozycjami i działaniami wspierającymi aktywizację i rozwój uczniów.
Super moce map od Google
Mapy Google są potężnym narzędziem mającym wiele zalet i zastosowań. Także edukacyjnym. Dzięki nim nigdy więcej nie będziemy walczyć z wielką płachtą papierowej mapy, która za żadne skarby nie chce się na powrót złożyć. A to tylko początek ich wspaniałych możliwości.
Bez stopni dużo lepiej
Stopień w szkole nie rozwija dziecka. Nie niesie w sobie informacji, co zrobiło dobrze, co źle, co powinno poprawić, a w czym jest już świetne. Jak Polska długa i szeroka edukacja stopniami stoi, a większości nauczycieli sama myśl o rezygnacji z nich i wprowadzenie oceny opisowej od razu podnosi ciśnienie. Czy naprawdę to takie straszne?
Gamifikacja lekcji przedsiębiorczości
Pokój relaksu, wypożyczalnia rowerów, nowoczesne i kolorowe szafki dla uczniów czy projekt oparty o warsztaty kulinarne i zdrową żywność w szkołach – to niektóre z pomysłów odpowiadających na potrzeby społeczności uczniowskiej, które zostały zbadane i opracowane przez młodzież z gdańskich gimnazjów nr 8 i 25. Zaprojektowanie takiego przedsięwzięcia i odpowiednie opisanie go w modelowych szablonach to ostatnie z zadań gimnazjalistów biorących udział w projekcie „Lekcje Przedsiębiorczości”.