(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Nauczyciele na każdym etapie kształcenia mają dostęp do nieprawdopodobnej ilości ciekawych i kreatywnych gier, zabaw i ćwiczeń, które wcale nie wymagają kopiowania materiałów. Wystarczy chcieć z nich korzystać. Tymczasem wciąż dużą popularnością nauczycieli cieszą się czarno-białe kserokopie. Czy można ograniczyć ich obecność w klasie?

Animacja poklatkowa to technika realizacji krótkich filmików, które tworzy się łącząc zdjęcia tak, aby zazwyczaj nieruchome obiekty dawały wrażenie samodzielnego poruszania się. Najczęściej filmy animowane są przeznaczone dla najmłodszych lub do reklam i każdy z nas niewątpliwie pamięta z dzieciństwa swoje ulubione kreskówki. Kiedyś stworzenie animacji poklatkowej wymagało studia nagrań, dzisiaj dzieciaki tabletem tworzą swoje dzieła w kilka minut.fot. Superbelfrzy.edu.pl

Daty, nazwy miejscowości największych bitew, przydomki władców oraz wiele innych faktów, których nie sposób wszystkich spamiętać. Historia, choć bardzo ważna dla młodego pokolenia, jest jednym z najmniej lubianych przedmiotów szkolnych. Tradycyjne formy przekazu wiedzy są mało angażujące i nudne... Co zrobić by historia stała się bliższa każdemu uczniowi?fot. Planet PR - droga przy rezerwacie Dąbrowa Smoszew

fot. Fotolia.com

Nauczanie otwarte znów staje się coraz bardziej powszechne, po szczycie popularności nauczania na odległość (ODL) w latach 90. ubiegłego wieku. W związku ze zmianami społecznymi, technologicznymi i zmianami w życiu zawodowym, edukacja uległa globalizacji, a z nauczania otwartego korzysta obecnie więcej osób, niż kiedykolwiek wcześniej. Najważniejsze pytanie brzmi: jak wdrażać ten rodzaj nauczania, aby osiągać najlepsze wyniki?

Słowem-kluczem do prawidłowego rozwoju małego dziecka w szkole może być „różnorodność”. Najmłodsi uczniowie powinni mieć maksymalnie zróżnicowane zajęcia lekcyjne, aby doświadczali różnych sytuacji i aktywności edukacyjnych. Zdecydowanie powinniśmy unikać nudy i rutyny, aby nie zabijać w dzieciach naturalnej ciekawości świata i chęci eksperymentowania.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Wielu, a prawdopodobnie większość nauczycieli, zwłaszcza tych „poważnych” przedmiotów szkolnych, nie traktuje gier zbyt poważnie, jako narzędzi, które mogłyby wspierać nauczanie. Jeśli wypowiadają się o grach, to raczej wytykając negatywne skutki ich istnienia, np.: „Oni [uczniowie] ciągle grają, zamiast się uczyć!”. Tymczasem gry i mechanizmy gier mogą mieć bardzo pozytywny wpływ na uczenie się, a wręcz wspierać ten proces. Jak? Posłuchajmy praktyków.fot. Fotolia.com

fot. Wioletta Rafałowicz

Czy warto przygotowywać autorskie spektakle profilaktyczne? Tak, chciałabym przekonać wszystkich sceptycznych. Moi uczniowie z dużym zaangażowaniem tworzyli przedstawienie i zadawali pytania po skończonym spektaklu. Sytuacje przedstawiane są spotykane w codziennym życiu uczniów, ale nie zawsze przez uczniów zauważone.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie