Gimnazjaliści ze Szkół Leonarda Piwoni ze Szczecina wystąpili w roli nauczycieli podczas warsztatów zorganizowanych w ramach Spotkania Szkolnych Opiekunów Pracowni Komputerowych w Kołobrzegu (10-11 lutego br.). Ich zadaniem było pokazać nauczycielom, w jaki sposób pracują z iPadem na lekcjach w swojej szkole. Podczas warsztatów uczniowie pokazali swoje prezentacje z lekcji, książki stworzone przez nauczycieli ze szkoły oraz indywidualne materiały nauczycieli.
Projekt edukacyjny oczami ucznia
Kiedy dowiedziałam się w szkole, że wprowadzono nam odgórnie obowiązek realizacji projektów w gimnazjum, pomyślałam, że znów będziemy mieć tylko więcej pracy i nic z tego nie wyniknie. Szczerze mówiąc na początku w ogóle ten pomysł mi się nie podobał. Oczywiście przyjęłam to do siebie, bo przecież nie miałam innego wyboru...
Problem z motywacją, czyli jak wymusić efektywną naukę
Na prowadzonych przeze mnie seminariach często pojawia się problem motywacji, a raczej jej braku. Zdaniem nauczycieli, uczniowie mają coraz mniej chęci do pracy, ograniczają się do niezbędnego minimum, często naukę jedynie pozorują. Trudno zachęcić ich nawet do udziału w bardzo ciekawych projektach. Taka postawa sprawia, że praca w szkole przestaje dawać jakąkolwiek satysfakcję. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego szkoła dla coraz większej grupy dzieci i młodzieży przestała być atrakcyjną ofertą? Dlaczego coraz więcej uczniów twierdzi, że w szkole się nudzi?
Nie bój się e-learningu
Swobodne decydowanie o czasie i miejscu nauki. Tempo pracy dostosowane do indywidualnych potrzeb. Możliwość nauki w domu, bez konieczności wyjazdów szkoleniowych. Oszczędność czasu i pieniędzy, przy jednoczesnym zdobywaniu solidnej wiedzy informatycznej. To tylko niektóre z atutów bezpłatnych szkoleń e-learningowych, w których mogą uczestniczyć nauczyciele przedmiotów nieinformatycznych z całej Małopolski dzięki projektowi „Doskonalenie zawodowe nauczycieli w dziedzinie technologii informacyjnej” (DZN).
Jak Internet ułatwia życie dojrzałych Polaków
10 milionów Polaków w wieku 50+ nie korzysta z Internetu. Głównym powodem, na jaki wskazują, jest brak umiejętności i motywacji do poznawania nowych technologii. UPC Polska, jeden z wiodących dostawców szerokopasmowego internetu w Polsce oraz założyciel Koalicji „Dojrz@łość w sieci”, sprawdziło wspólnie z partnerami, jak przełamanie tych barier zmienia życie osób dojrzałych w różnych jego aspektach: rodzinnym, towarzyskim, społecznym i edukacyjnym.
Sześciolatki 2014
Prezydent RP Bronisław Komorowski podpisał nowelizację ustawy o systemu oświaty, w związku z czym wszystkie sześciolatki obowiązkowo rozpoczną naukę w 2014 r. Został tym samym o dwa lata przedłużony okres, w którym o pójściu do szkoły podstawowej przez sześciolatka decydują rodzice. Dzieci urodzone w 2008 r. będą pierwszym rocznikiem, który będzie musiał pójść do pierwszej klasy szkoły podstawowej w wieku sześciu lat.
Studenci siedzą w internecie
Niemal wszyscy polscy studenci codziennie korzystają z internetu. Blisko 60% z nich w sieci spędza codziennie od trzech do ponad siedmiu godzin - wynika z badania Instytutu Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Polish Open University (POU). Sondaż pokazuje, że najwięcej studentów - ponad 40% - spędza w internecie około 3-4 godzin dziennie, a ponad 11% aż od 5 do 7 godzin. Tych, którzy używają internetu krócej niż przez godzinę dziennie (6,1%) jest mniej niż tych, którzy przebywają w sieci powyżej 7 godzin każdego dnia (6,7%). Z internetu nie korzysta 0,8% badanych studentów.