Zakończyły się spotkania twórcy teorii inteligencji wielorakich, profesora Howard Gardnera z Uniwersytetu Harwarda, z polskimi nauczycielami. Gardner odwiedził Kielce, Poznań i Warszawę na zaproszenie kieleckiej Grupy Edukacyjnej S.A., by wziąć udział w cyklu konferencji „Edukacja umysłu”, podsumowujących projekt „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.
Szkoła przyszłych obywateli Świata
John Hunter jest wielokrotnie nagradzanym utalentowanym nauczycielem i konsultantem edukacyjnym. Oferuje nową, przełomową i kreatywną taktykę nauczania, która umożliwi uczniom stawić czoła problemom przyszłości.
Na studiach nacisk na praktyczną wiedzę
Dobra szkoła wyższa to taka, która kładzie nacisk na praktyczną wiedzę i umiejętności niezbędne w późniejszej pracy zawodowej. Powinna traktować swoich studentów w sposób partnerski, a także zapewniać im odpowiednie wsparcie organizacyjne, np. w postaci materiałów do nauki - wynika z badania przeprowadzonego wśród studentów i tegorocznych maturzystów na zlecenie Wyższej Szkoły Zarządzania - Polish Open University (POU).
Nauczycielu, co sądzisz o swojej pracy?
Ponad 2 tysiące nauczycieli wzięło udział w sondzie przeprowadzonej przez brytyjski dziennik The Guardian, w której główne pytanie brzmiało: jak odbierają swoją pracę? Wiele odpowiedzi zaczynało się od: „Kocham uczyć, ale...“
Steve Jobs (1955-2011)
Nieco parafrazując słowa oficjalnego komunikatu, nie tylko firma Apple straciła genialnego wizjonera i twórcę, ale również cały świat edukacji stracił osobę, która rozumiała świetnie znaczenie i naturę edukacji we współczesnym, pełnym technologii świecie.
Polecamy (13)
Co ciekawego wydarzyło się w świecie edukacji? O czym warto przeczytać, nad czym warto się zastanowić? Liczba materiałów, które publikujemy w Edunews.pl szybko przyrasta, dlatego też, aby nie przeoczyć ważnych tematów, będziemy raz na kwartał wybierać i polecać wybrane artykuły. Polecamy najciekawsze naszym zdaniem opracowania w trzecim kwartale 2011 r.
Wirtualne laboratoria w zawodowej edukacji
Dynamika współczesnego życia i wzrost wymagań wobec pracowników różnych firm domaga się, aby uczeń miał w ręku jakiś potrzebny, nowoczesny zawód, a w głowie konkretne umiejętności. Ogólne kształcenie humanistyczne, szczególnie to oparte na ideałach i lekturach XXI wieku oraz na kulcie historii - traci dziś sens. Trzeba wyraźniej wzmocnić kształcenie zawodowe młodych.
Ostatnie komentarze