Każde pokolenie miało swoich buntowników. Czy jest sens zajmować się nimi? Motywujące działania w edukacji mają sens, gdy nie ograniczają się do zachęcania  uczniów do uczenia się, ale gdy wywierają wpływ na indywidualną pracę nad sobą. Mają sens, gdy trafiają w oczekiwania adresatów i są zgodne z osobistymi zasobami. Ważne jest odkrycie przyczyn buntu i odpowiednie stawianie celów - zadań dopasowane do posiadanych umiejętności. Jak wykorzystać w edukacji bunt młodych?(PD)

Oferta szkolnictwa w Warszawie powinna zwiększyć się w obszarach kształcenia: techników i średniego personelu technicznego do obsługi nieruchomości i firm, budownictwa, transportu i ochrony zdrowia - wynika z badań nad potrzebami warszawskiego rynku pracy. Badanie prowadzono m.in. wśród gimnazjalistów, uczniów ostatnich klas szkół zawodowych oraz wśród pracodawców.PHOTO: SXC.HU

Nauczyciele skarżą się, że w 30 osobowych klasach nie mają najmniejszych szans na uczenie zindywidualizowane, którego oczekują od nich rodzice i system edukacji. Zmianę w tym zakresie może przynieść dopiero użycie na większą skalę komputerów i internetu oraz połączenie tradycyjnych zajęć z lekcjami organizowanymi online.PHOTO: SXC.HU

Potrzebujemy nowoczesnego podejścia do patriotyzmu i niepodległości. Wydarzenia, jakie mają miejsce na rynkach finansowych pokazują, że w XXI wieku będziemy mieć do czynienia ze szczególnym problemem niesuwerenności. Nie jesteśmy bardzo zamożnym krajem, jak Szwajcaria, więc powinniśmy zastanowić się, w jaki sposób codziennie budować stabilność finansową w naszym państwie.PHOTO: SXC.HU

Druga ważna debata edukacyjna podczas VI Kongresu Obywatelskiego była poświęcona edukacji nieformalnej. W polskim systemie nacisk położony jest przede wszystkim na edukację formalną, a pozaszkolne jej formy są niedoceniane – zauważyli eksperci. Rola pozarządowych organizacji edukacyjnych w szkole jest jednak znacząca, o czym mogą świadczyć setki projektów realizowanych co roku w szkołach.(C) EDUNEWS.PL

Polscy uczniowie nie potrafią występować publicznie. Brakuje im umiejętności prezentacji, nie posiadają zdolności przekonywania do własnych poglądów. Słabo radzą sobie z budowaniem dramaturgii narracji. Nie umieją tworzyć multimedialnych prezentacji. Nie są przygotowani do budowania własnego wizerunku. Nie umieją zainteresować słuchaczy, przekonać do swoich racji. Nie są wiarygodni w prezentowaniu osobistych argumentów.PHOTO: SXC.HU

Dzisiejszy temat poświęcamy publikacji absolutnie unikalnej, która została dołączona do materiałów dla uczestników Kongresu Obywatelskiego. „Przyszłość na 3+. Głos uczniów“ - to jest chyba pierwszy przypadek, gdy praktycznie całą zawartość książeczki stanowią wypowiedzi najważniejszych uczestników systemu oświaty. Dlatego warto tę lekturę polecić w kolejności: wszystkim urzędnikom odpowiedzialnym za edukację (w tym zwłaszcza ministrom edukacji), dyrektorom szkół, nauczycielom i rodzicom.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Inteligencja, to wciąż niezdefiniowany i bardzo złożony przejaw pracy mózgu. Najprawdopodobniej nie ...
  • Written by Robert Raczyński
    Genialne w swej prostocie... Likwidacja szkoły likwiduje problem szkoły, likwidacja paliw kopalnych ...
  • Written by Ela
    Uczę przedmiotów zawodowych w technikum i nauczyciel wspomagający ogranicza się do siedzenia obok uc...
  • Written by Jan
    Każda szkoła jest inna, trudno o coś uniwersalnego, co zadziałałoby w każdej szkole, w każdych warun...
  • Written by Ppp
    Zmniejszenie liczby, a najlepiej likwidacja egzaminów likwiduje problem egzaminów - proste i logiczn...
  • Written by Robert Raczyński
    Czegoś tu nie rozumiem, albo mi coś umknęło. Na jakiej podstawie AI dokonała tendencyjnej oceny pra...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie