Zabawa w dziennikarstwo to świetny pomysł na edukację medialną w szkole. Uczniowie zamiast słuchać nudnych pogadanek o prasie i zawodzie żurnalisty, sami zamieniają się w medialnych twórców publikując gazetkę lub tworząc szkolnego bloga. Dla Celestyna Freineta, francuskiego pedagoga, tworzenie gazety szkolnej to podstawa całego procesu nauczania.
Instytut Lotnictwa w Warszawie uruchamia program „Era inżyniera” skierowany do prawie 3,5 mln młodzieży z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, ich rodziców oraz nauczycieli. Jego celem jest popularyzacja i podniesienie prestiżu zawodu inżyniera, co ma prowadzić do zwiększenia liczby osób świadomie wybierających studia techniczne.
Współczesny świat wymaga od uczniów nowego zestawu umiejętności, dzięki którym będą mogli w pełni korzystać z praw i możliwości rozwijającego się społeczeństwa wiedzy. Amerykańskie organizacje, Partnerstwo na rzecz Umiejętności XXI Wieku i Narodowa Rada ds. Studiów Społecznych, przygotowały mapę kompetencji społecznych, na miarę wyzwań XXI wieku.
Ilość informacji dostępnych online przyrasta w tempie, w jakim nie jesteśmy w stanie na bieżąco skutecznie śledzić interesujących nas wydarzeń. Ma to istotny wpływ na sposób poszukiwania informacji w sieci, rozumienie jakości wyszukanej informacji oraz jej syntetyzowanie. W końcu nikt nie lubi otrzymywać kilku tysięcy odpowiedzi na zadane wyszukiwarce zapytanie.
Polacy, zwłaszcza młodzi, przekonują się, że inwestycja w naukę języka obcego może przynieść wiele korzyści już w pierwszym okresie pracy. W odpowiedzi na pojawiające się publikacje dotyczące nauki języków obcych, portal szukaj-lektora.pl przeprowadził badania na grupie lektorów, chcąc uzupełnić obraz rynku szkoleń językowych o jego stronę podażową.
W dorosłe życie wchodzi właśnie pokolenie, które socjolodzy określają mianem generacji Y. Są to osoby młode, w wieku od 15 do 28 lat, które od wczesnych lat życia mają na co dzień do czynienia z nowymi technologiami i nie wyobrażają sobie funkcjonowania w świecie bez telefonu komórkowego, odtwarzacza mp3 czy swobodnego dostępu do Internetu.
Same komputery i e-kontent nie będą w stanie zastąpić nauczyciela i przekazać uczniom wiedzę i umiejętności potrzebne w życiu. Potrzeba również aktywnej i kreatywnej społeczności osób uczących się – uczniów, ale także i nauczycieli – i dopiero wówczas można będzie mówić o tworzeniu się, między innymi dzięki e-learningowi, społeczeństwa opartego na wiedzy.