fot. Fotolia.com

Nauczyciele podstaw przedsiębiorczości i wiedzy o społeczeństwie spotkali się wczoraj na konferencji „Innowacyjne metody nauczania ekonomii w szkołach”, aby porozmawiać o jakości edukacji ekonomicznej i finansowej w szkołach. W ostatniej części spotkania odbyła się dyskusja na temat stanu edukacji finansowej w Polsce. Organizatorem wydarzenia było Forum Obywatelskiego Rozwoju.

fot. Fotolia.com

Dzisiaj wypada Światowy Dzień Praw Konsumenta. Prezentujemy opinie ekspertów Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, które zostały przygotowane specjalnie z myślą o dzisiejszym dniu. Celem ich jest zwrócenie uwagi na potrzebę edukacji konsumenckiej – bo uwielbiamy kupować, ale musimy zdawać sobie sprawę z różnych mechanizmów reklamy, które potrafią wpłynąć na nasze decyzje.

fot. Fotolia.com

Koniec starego i początek nowego roku, to czas, kiedy podejmujemy decyzje, które mają wpłynąć na nasze życie w nadchodzących miesiącach. Dotyczą one różnych spraw, ale jak pokazuje praktyka, z ich realizacją bywa różnie. Zdarza się, że przez pierwsze dwa, trzy miesiące trzymamy się naszego postanowienia kurczowo, a później sobie odpuszczamy. Bywa jednak tak, że raz podjęte założenie, które z determinacją staramy się realizować, ma dalekosiężne skutki i realnie wpływa na naszą przyszłość.

W dobie, gdy po wiedzę o zarządzaniu osobistymi finansami sięgamy coraz częściej do blogów eksperckich, także młodzi ludzie mogą stać się przewodnikami w tym temacie dla swoich rówieśników. Właśnie taką formułę zaproponowaliśmy w konkursie blogowym w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2013, w którym uczniowie szkół ponadpodstawowych i studenci mieli zachęcić swoich czytelników do oszczędzania i racjonalnego gospodarowania własnymi funduszami.fot. Tagxedo.com

Sejm i Senat przyjęły ustawę reformującą system emerytalny, która zakłada m.in. przeniesienie 51,5 % oszczędności zgromadzonych w OFE do ZUS. Ustawa czeka teraz na podpis Prezydenta, ale ze wstępnych zapowiedzi wynika, że zostanie uchwalona. Planowane zmiany wywołały lawinę komentarzy i analiz dotyczących ich wpływu na budżet państwa i szeroko rozumiany rynek finansowy w Polsce. Jednak w dyskusji publicznej cały czas zbyt rzadko poruszany jest temat, jak te zmiany wpłyną na przyszłe emerytury Polaków, a także czy jesteśmy gotowi do przejęcia części odpowiedzialności za naszą finansową przyszłość.fot. sxc.hu

Dziś mamy szczególny dzień dla każdego, komu zależy na poprawie swojej sytuacji finansowej – powinien być to czas refleksji, podliczenia swoich wydatków, dokonania analiz i podjęcia postanowień. Jak wynika z opublikowanych badań Postawy Polaków wobec oszczędzania, za mało uwagi poświęcamy naszym finansom. Możemy się więc kiedyś przeliczyć, a coraz więcej otrzymujemy sygnałów, że na wysoką emeryturę od państwa w przyszłości nie możemy raczej liczyć. To może nauczyciele powinni zacząć pierwsi pokazywać, że warto oszczędzać?fot. sxc.hu

Już tylko 61% Polaków jest przekonanych o celowości oszczędzania. Jedynie 8% robi to regularnie. Ponad połowa oszczędzających swoje środki lokuje na nieoprocentowanym koncie lub trzyma w domu. 18% dba, by oszczędności nie topniały przez inflację. To najważniejsze wnioski z badania „Postawy Polaków wobec oszczędzania” przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.photo: sxc.hu

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Komórka a kondycja psychiczna uczniów
Chodziłem o szkoły w czasach "przedkomórkowych" i zapewniam, że jak lekcje są nudne, trudne, postrze...
nauczycielka wf napisał/a komentarz do Nowa podstawa programowa WF, czyli przerost formy nad treścią
Czy wie ktoś, w którym miejscu rozporządzenia zaczyna się podstawa programowa dla szkoły branżowej I...
Ppp napisał/a komentarz do Pierwsze dni po powrocie do szkoły
Po pierwsze - nie straszyć! Że będzie więcej nauki, że będzie trudniej itp.Pozdrawiam.
Czemu nie? Głupio, nielogicznie postawione pytanie może dotyczyć ciekawego problemu, który trzeba po...
Podstawa programowa nie opisuje szczegółowo oceniania. Oceniamy osiągnięcia ucznia wynikające z pods...
Jan napisał/a komentarz do Kto lub co jest konkurentem dla nauczycieli?
Postscriptum: minęło parę dni i nic, cisza, żadnych kontrargumentów, żadnej odpowiedzi, a specjalnie...
Czy w poprzednich podstawach programowych nie było zapisane, że przy ocenianiu ucznia bierzemy pod u...
Jan napisał/a komentarz do Dura lex, sed mala lex
Znajomy dyrektor szkoły (dziś jest już na emeryturze) powiedział mi parę lat temu w przypływie szcze...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie