Podobna pozycja ekonomiczna dzieci i rodziców w dużej mierze zależy od tego, w jaki sposób rodzice uczą skutecznego oszczędzania od najmłodszych lat – twierdzą naukowcy z Uniwersytetu w Chicago i Michigan. Potwierdzili tę tezę w raporcie z badań zatytułowanych „Zależność zamożności przez pokolenia”.(C) EDUNEWS.PL

Masz kredyt lub pożyczkę? Powinieneś to przeczytać! Jakie błędy w zarządzaniu domowym budżetem popełniamy najczęściej? Co Polacy sądzą na temat barier i możliwości wyjścia z długów? Jaka jest nasza wiedza na temat konsekwencji uchylania się od spłaty zobowiązań? Odpowiedzi na te pytania zawierają wyniki badania społecznego „Zarządzanie budżetem domowym i długi”, przeprowadzonego w październiku przez GfK Polonia na zlecenie firmy Kruk S.A.PHOTO: SXC.HU

Dzisiaj wypada Światowy Dzień Oszczędzania. Ale niestety, tylko 45% Polaków oszczędza, ale jedynie 7% Polaków robi to regularnie, odkładając wybraną kwotę w każdym miesiącu. Niestety 42% wpłaca je na konto nieoprocentowane lub trzyma w przysłowiowej skarpecie. Nie myślimy o emeryturze, a odłożone pieniądze wydajemy na konsumpcję. To najważniejsze wnioski z badania „Postawy Polaków wobec oszczędzania” przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy przez TNS Pentor.PHOTO: SXC.HU

Pieniądze – ich zarabianie, oszczędzanie, pomnażanie to w szkole wciąż temat traktowany zbyt pobocznie, jak na jego rangę w codziennym życiu. Umiejętności i wiedza związana z finansami wydaje się często odległa i zbyt trudna do opanowania. To jednak do pewnego stopnia stereotyp, który warto przełamywać – nie tylko na lekcji przedsiębiorczości.PHOTO: SXC.HU

Jakiej wiedzy finansowej potrzebujemy? W mediach dużo jest ostatnio publikacji poświęconych rynkom finansowym. Szalejący Franek, recesja, turbulencje na rynkach, panika na giełdzie, przecena akcji, obniżenie ratingu, deficyt, dług publiczny... Dużo określeń i terminów, które dla większości osób są niezrozumiałe, chociaż niosą ze sobą wiele przykrych konsekwencji. Czy to oznacza, że nie przejmujemy się sytuacją?PHOTO: SXC.HU

Jeśli chodzi o uczenie dzieci sztuki zarządzania pieniędzmi, mamy i ojcowie wydają się mieć zupełnie inne metody wychowywania – tak można najprościej skomentować wyniki badań kanadyjskiego TD Bank. Zgodnie z wynikami sondażu, 62% wszystkich rodziców zgadza się, że powinni wprowadzać swoje dzieci w temat pieniędzy około 12 roku życia.PHOTO: SXC.HU

Ministerstwo Finansów Federacji Rosyjskiej wspólnie z Bankiem Światowym rozpoczęły Program Edukacji Finansowej społeczeństwa rosyjskiego. Czas realizacji określono na lata 2011-2016. Przy opracowaniu założeń korzystano z doświadczeń międzynarodowych - między innymi oparto się na doświadczeniach Narodowego Banku Polskiego w zakresie edukacji ekonomicznej społeczeństwa.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ludzie przeginają. Skoro tacy wrażliwi na konstruktywną krytykę, niech wyłączą internet i pójdą na s...
Cichy Janusz napisał/a komentarz do Niż demograficzny niczego nie rozwiąże!
Obawiam się, że myślenie i działanie wielu samorządowców będzie sprowadzało się do pomysłów na zagęs...
Trwają prace, aby od 1 września 2025 roku obowiązywał zakaz korzystania z telefonów w polskich szkoł...
Uszeregowanie pytań w teście - BARDZO WAŻNE. Nawet, jeśli wynik końcowy nie będzie wyraźnie lepszy, ...
Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do O umiejętnościach matematycznych w życiu i w szkole
Panie Redaktorze, proszę nie upubliczniać takiego głosu jak komentarz Ppp na temat nauczania matemat...
Ad. zasada numer 6: AI analizuje dane, ale te dane AI pobiera ze serwera, na który wsadził je człowi...
Czyli AŻ 34% nie odróżnia hejtu od słusznej krytyki - nie jest dobrze! Właściwie nie wiadomo, jak dy...
Przeszukiwanie plecaków, toreb i kieszeni? Patrole polujące na ukrywających się z telefonami w krzak...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie