W wielu krajach świata toczy się debata na temat
obowiązkowych zajęć z edukacji finansowej w szkołach średnich. Decyzję podjęły już władze oświatowe kanadyjskiej prowincji Ontario, a
podobnym projektem zajmuje się też rząd brytyjski. Prawdopodobnie
badanie umiejętności finansowych uczniów będzie elementem
najbliższej edycji badań PISA prowadzonych przez OECD.
Tematyka finansowa w szkole
W wielu krajach świata toczy się debata na temat
obowiązkowych zajęć z edukacji finansowej w szkołach średnich. Decyzję podjęły już władze oświatowe kanadyjskiej prowincji Ontario, a
podobnym projektem zajmuje się też rząd brytyjski. Prawdopodobnie
badanie umiejętności finansowych uczniów będzie elementem
najbliższej edycji badań PISA prowadzonych przez OECD.


Czym jest pieniądz i jaka jest jego nominalna wartość, intuicyjnie wiedzą wszyscy. Gorzej jest z praktyczną wiedzą na temat gospodarowania pieniądzem. Wiele osób uważa, że posiada taką wiedzę, chociaż informacje na temat kłopotów finansowych Polaków raczej przeczą temu. Praktyczna wiedza o oszczędzaniu jest czymś, co powinien znać każdy z nas.
Królujący od dłuższego czasu w mediach temat kryzysu finansowego jest pretekstem do podjęcia głębszej dyskusji nad potrzebami społeczeństwa związanymi z edukacją finansową. Aż dziw bierze, że mimo iż miliony Polaków poniosły spore straty w wyniku nieudanych inwestycji, instytucje finansowe i oświatowe bagatelizują to wyzwanie edukacyjne.

Gdziekolwiek nie spojrzeć – tu billboard, tu reklama w prasie, tu
piękna pani w telewizji – wszyscy przekonują nas do łykania różnych
tabletek i preparatów, które mają oczywiście cudownie przyczynić się do
poprawy stanu naszego zdrowia. Nic dajmy się zwieść – zdaniem
specjalistów nasze zdrowie zależy przede wszystkim od zdrowego trybu
życia.

