sztuka wehikułem edukacjiPrzez aktywne uczenie się można rozumieć uczenie się poprzez działanie, przy wykorzystaniu wszystkich naszych zmysłów – stawanie się bardziej świadomym siebie, grupy i tematu, który wspólnie opracowujemy. Czym jest aktywne uczenie się? Angażując uczestników bezpośrednio w to, co się dzieje, sprawiamy, że stają się bardziej zainteresowani i skoncentrowani.
 

sztuka wehikułem edukacjiProjekt „Sztuka wehikułem edukacji” był pilotażowym przedsięwzięciem mającym na celu rozwinięcie alternatywnych metod nauczania w edukacji osób dorosłych. Jego głównym celem było wypracowanie nowej, opartej na sztuce, metodyki, aby odpowiedzieć na potrzeby grup defaworyzowanych (osób starszych, emigrantów, osób niepełnosprawnych fizycznie i umysłowo).
 

nowe technologie w edukacjiNieformalne aktywności, których pełno w naszym codziennym życiu mogą wymiernie wspierać proces uczenia się i stąd powinny być uznawane za wartościowe i istotne dla podnoszenia poziomu kompetencji człowieka – uważają eksperci brytyjskiej Futurelab, którzy przygotowali raport na temat edukacji nieformalnej z wykorzystaniem cyfrowych technologii.
 

Czy mamy do czynienia z jednym ciągłym procesem edukacji przez całe życie? A może z wieloma różnymi procesami? Znany na całym świecie specjalista od finansów osobistych, Robert Kiyosaki, wyróżnia trzy rodzaje edukacji: szkolną/akademicką, profesjonalną/zawodową oraz finansową. Aby odnieść w pełni życiowy sukces, trzeba zadbać o nie wszystkie.PHOTO: SXC.HU

edukacja przez życieNintendo, światowy producent multimediów sprzedał na świecie ponad 90 mln mobilnych konsol gier wideo NDS. Okazuje się, że gry edutainment przygotowane na konsole mogą być świetnym sposobem ćwiczenia umysłu. W pierwszej dwudziestce najpopularniejszych gier na konsole znajdują się dwie gry pt. Brain Age, które pomagają ćwiczyć i rozwijać umysł.

edukacja przez życieAnalfabetyzm w Polsce praktycznie nie istnieje, przynajmniej jeśli chodzi o umiejętność czytania i pisania. Z drugiej strony w świecie pełnym technologii umiejętność komunikowania się w tradycyjny sposób już nie wystarcza. System edukacji musi kształcić umiejętności skutecznego posługiwania się różnymi narzędziami technologii informacyjno-komunikacyjnej.
 

edukacja przez życieJuż po raz kolejny obchodzimy w Polsce - w tym roku w dniach 17-24 kwietnia - Tydzień dla Serca. A wszystko po to, aby zapobiegać chorobom układu krążenia, które zagrażają w największym stopniu naszemu życiu i zdrowiu. Upowszechnianie wiedzy o chorobach serca i profilaktyce może wpłynąć na zmianę naszych niewłaściwych nawyków.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie