Chyba każdy nauczyciel zna puzzle. Czy to da się wykorzystać w szkole? Na pierwszy rzut oka myślimy pewnie, że nie, no bo to zabawa. Ale czy nie uczymy się najskuteczniej właśnie poprzez zabawę? Spróbuję pokazać, co da się z tym zrobić.photo: sxc.hu

Znalazłem poniższy wpis na swoim blogu pod datą 8 września 2008 roku! Cztery lata temu zadałem odpowiedzialnym za rozwój narodowego portalu edukacyjnego Scholaris pytanie o jego wizję, cel i strategię rozwoju. I mimo że nie otrzymałem wówczas odpowiedzi, to dodatkowo ze zdumieniem stwierdzam, że pytanie jest nadal aktualne, a odpowiedzi brak.photo: istockphoto.com

Współczesne innowacyjne rozwiązania technologiczne w edukacji dostarczają nie tylko narzędzi do nauki języka obcego, ale również wprowadzają oraz rozwijają nowe metody nauki. Narzędzia online do wykorzystywane w e-learningu oraz urozmaicające tradycyjna metodę nauki języka obcego przedstawia poniższy opis, podzielony na ćwiczenie wszystkich umiejętności językowych oraz wzbogacony o dodatkowe formy do samodzielnej, praktycznej nauki języka.photo: istockphoto.com

Gry w edukacji to bardzo dobry pomysł na to aby urozmaicić nasze lekcje. Nowoczesna technologia daje nam tu ogromne możliwości, dzięki którym taki cel łatwiej jest nam osiągnąć. Wraz z programistą Tomaszem Kowalczykiem postanowiliśmy tchnąć w naszą polską szkołę trochę innowacyjności. Sensor Kinect, jest jednym z takich urządzeń, które nam w tym pomogły. W poniższym artykule chciałbym przedstawić kilka aplikacji w oparciu o Kinect i Windows 7, które wykorzystuję na moich zajęciach.(PD)

Jakich narzędzi służących edukacji potrzebuje uczeń? Albo, dokładniej, jakimi z nich powinien się on swobodnie posługiwać opuszczając mury szkoły ponadgimnazjalnej? Zapewne większość zgodzi się, że nie ma większego znaczenia, ile wiedzy udało się nam zapamiętać podczas szkolnej nauki, lecz czy potrafimy tej wiedzy użyć posługując się rozmaitymi narzędziami i czy potrafimy zdobywać ad hoc nową wiedzę potrzebną, gdy tylko pojawi się taka potrzeba.photo: istockphoto.com

Polska debata na temat e-podręcznika nie jest jedyną, która aktualnie toczy się w Europie. W wielu krajach pomysły dotyczące funkcjonowania e-podręcznika oraz cyfryzacji szkoły są już w fazie planowania lub nawet na etapie wdrażania. Nawet jeśli polskie pomysły sformułowane w programie „Cyfrowa szkoła" mogą wydawać się, z naszej perspektywy, najbardziej rewolucyjne, to warto zauważyć, że wszędzie cyfryzację szkół uważa się za nieuniknioną i przesądzoną. Dlaczego Polska w tym procesie ma nie być liderem?(C) Apple.com

Czy media społecznościowe mogą być użytecznym narzędziem w klasie? Chociaż części nauczycielom wydaje się, że służą one uczniom do tracenia czasu, pisania głupot i rozrywki, istnieje wiele wartościowych sposobów na wykorzystanie serwisów społecznościowych w celach edukacyjnych. Pokażę to na przykładzie Facebooka.(C) Facebook.com

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie