Działająca w całej Polsce sieć Klubów Młodego Odkrywcy wzmacnia się o pięciu nowych partnerów regionalnych z Leszna, Łodzi, Wrocławia, Niepołomic i Chełma. Dołączą oni do dwóch dotychczasowych z Rzeszowa i Olsztyna. Ośrodki regionalne będą współpracować z koordynatorem programu Centrum Nauki Kopernik oraz z siecią klubów działającą m.in. w szkołach rozsianych po kraju.

W jaki sposób zaplanować działania, aby przyniosły one jak najwięcej korzyści uczniom? Połączyć siły! Powinniśmy jako nauczyciele bardziej starać się wychodzić poza utarte schematy. Idealnie byłoby, gdyby nauczyciele przedmiotowi częściej współpracowali. Wspólne planowanie działań edukacyjnych oraz dobra atmosfera w zespole są świetnym przykładem dla naszych wychowanków.

Ruszył nowy, ogólnopolski, interdyscyplinarny konkurs dla młodzieży w wieku 13-19 lat na projekt społeczny inspirowany reportażem #ReportażDziała, który wychodzi naprzeciw wyzwaniom w systemie kształcenia.

Dzień 20 listopada w warszawskim Centrum Olimpijskim będzie poświęcony znaczeniu empatii w procesie wychowania dziecka. Swój udział w Forum Eksperckim „Wiem. Czuję… Pomagam! Szkoła z Empatią” zapowiedzieli najlepsi polscy specjaliści! Dominika Kulczyk wraz z Kulczyk Foundation zapraszają! Wprawdzie limit miejsc w Centrum wyczerpał się, ale w Forum pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka można będzie uczestniczyć online. Na stronie www.wiemczujepomagam.pl czekają wszelkie szczegóły!

Projekty badawcze, prowadzone przez uczniów we współpracy z naukowcami, wyposażenie pracowni i lekcje pełne eksperymentów. Rusza dwuletni projekt Szkoła Bliżej Nauki, realizowany przez Centrum Nauki Kopernik w partnerstwie z samorządami z Mazowsza. Bierze w nim udział 38 szkół z Warszawy i mazowieckich gmin, ponad 160 nauczycieli i prawie 2000 uczniów.

A gdyby tak smartfony były na ławkach uczniów, a nie ukryte pod stolikami? A gdyby to uczniowie mieli wpływ na przebieg lekcji? To wszystko jest możliwe, co więcej – już się dzieje. Oto działania w edukacji, które są na czasie, bo angażują uczniów.

Trwa październik – Miesiąc Bibliotek Szkolnych. To dobry czas, by przedstawić w tym miejscu projekt Okładki, jakże żywe… Jego głównym celem jest nietypowa forma promocji czytelnictwa. Biorący w nim udział uczniowie kształcą bowiem umiejętność świadomego wybierania lektury, rozwijają swoje zainteresowania, a przy tym działają i twórczo się bawią.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie