Jedną z moich ulubionych aktywizujących uczniów metod pracy jest projekt. Interesujący, ale i często nieprzewidywalny jest sam proces realizacji projektu. Jednak najbardziej wyczekiwanym etapem jest finalizacja projektu i przedstawienie efektów.

Chcielibyście zaktywizować swoich uczniów? Zobaczyć ich w działaniu? Spowodować, by zdobytą na Waszych lekcjach wiedzę wykorzystali w praktyce? Zaproponujcie im pracę metodą projektu. Ja wykorzystuję tę metodę na wszystkich przedmiotach, których uczę. Ważne, aby pracę projektową z uczniami rozpocząć od dokładnego omówienia zasad i zwrócić uwagę na kolejność etapów w tej metodzie.

Świat nigdy nie zamiera w bezruchu. Dokąd pędzi światło? Dlaczego Ziemia się trzęsie? Co jest szybsze: oko czy ręka? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań będzie można znaleźć podczas 22. Pikniku Naukowego Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik, który odbędzie się w sobotę 9 czerwca na PGE Narodowym w Warszawie. Wstęp oczywiście wolny.

Jesteś nauczycielem? Lubisz naukowe wyzwania? Chcesz się nauczyć czegoś nowego? Weź udział w konkursie „Nauka dla Ciebie”, którego organizatorem jest Centrum Nauki Kopernik. Dowiesz się, jak stosować metodę naukową i samodzielnie tworzyć pomoce edukacyjne.

8 czerwca o godz. 10.00 odbędzie się kolejna edycja najpopularniejszej akcji czytelniczej w Polsce: „Jak nie czytam, jak czytam”. Uczniowie będą bili rekord w czytaniu książek w jednym momencie. W zeszłym roku czytało 459 tys. osób.

Wystartowała ósma edycja „Planety Energii”, autorskiego programu edukacyjnego Grupy Energa dla najmłodszych. Nowa odsłona „Planety” stawia na wykorzystanie\ technologii informacyjno-komunikacyjnych, by poszerzyć grono odbiorców, skutecznie przekazywać wiedzę o energii oraz zaangażować rodzica w proces edukacji.

Ruszył nabór do ogólnopolskiego konkursu dla szkół podstawowych, organizowanego przez Narodowe Centrum Kultury z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości! Zadaniem jest wspólne zaśpiewanie przez uczniów szkoły pieśni hymnicznych. Dla zwycięzców przewidziano wysokie nagrody pieniężne.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie