„Ale ekstra!” – tak powinny reagować dzieci, wchodząc do stołówki. „Jest ona bowiem nie tylko miejscem spożywania posiłków, ale także przestrzenią, w której uczniowie spotykają się podczas długiej przerwy, budują relacje i odpoczywają”, opowiada Marek Borowski, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności. Jak zatem powinna wyglądać ekstra stołówka?

W Warszawie odbywają się Inspir@cje Wczesnoszkolne 2017. Bierze w nim udział blisko 350 nauczycieli i edukatorów z całego kraju (nauczyciele z Radowa Małego policzyli, że aż z 90 miejscowości). Jest to dwudniowe święto edukacji, dzielenia się dobrymi pomysłami i wymiany doświadczeniami, rozmów i odkrywania nowych możliwości i narzędzi edukacji. Inspirują się, aby potem w swoich szkołach lepiej uczyć.

Jeszcze tylko parę dni pozostało do nadsyłania prac na konkurs „Nakręć się” organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Filmoteką Narodową, dzięki wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Do 13 lutego czekamy na młodzieżowe prace odnoszące się do pakietu „Filmoteka Szkolna” – etiudy filmowe i recenzje. Nagrody – sprzęt filmowy, filmy, książki oraz udział w Festiwalu Filmoteki Szkolnej przypadną tym z autorów, którzy nawiążą odważny dialog z polskimi twórcami i przekonają nas do swojej wizji. Liczy się pomysł, zaangażowanie i intrygująca forma.

Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza nauczycieli i nauczycielki, pedagogów szkolnych i wychowawców z gimnazjum do udziału w trzeciej edycji projektu z zakres edukacji globalnej i międzykulturowej „Rozmawiajmy o uchodźcach”.

"Chcielibyśmy, aby nasze inspiracje do zajęć pomogły nauczycielom i wychowawcom w wychowaniu dzieci na dobrych ludzi. To lekcje empatii. Prezentujemy historie z całego świata, by dzieci poczuły, że ich rówieśnicy z Polski i z innych, często odległych, krajów mają z nimi tak wiele wspólnego" – podkreśla Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation. Właśnie ruszają zapisy na najnowszą edycję scenariuszy zajęć „Wiem. Czuję… Pomagam!” przygotowaną przez Kulczyk Foundation. Dla nauczycieli, ale i ODN-ów, bibliotek czy ośrodków akademickich. Projekt objął honorowym patronatem Rzecznik Praw Dziecka. Wystarczy zgłosić akces i wypełnić formularz, a multimedialne scenariusze wkrótce przyjdą pocztą.

Wejdźcie w świat wyjątkowy, poznajcie Kraków, jakiego nie znacie. Zapraszamy do wysłuchania słuchowiska „Głowy wawelskie” z cyklu „Legendy krakowskie”, zrealizowanym w formie teatru radiowego z pełną obsadą aktorską oraz oprawą muzyczną i dźwiękową. Pamiętajcie, że w każdej legendzie tkwi ziarno prawdy. Zasiane lata temu, podlewane i pielęgnowane jest za każdym razem, gdy z ust do ust wędruje historia…

Czy narzędzia wspierające osoby niewidome mogą pomóc w edukacji pełnosprawnych uczniów? Audiodeskrypcja to doskonały przykład narzędzia, które na zajęciach polonistycznych rozwija kompetencje językowe, wypowiedzi ustne i pisemne czy formułowanie własnych opinii.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie