Udostępniamy piątą, zaktualizowaną wersję Przewodnika po Otwartych Zasobach Edukacyjnych. Idea otwartej edukacji zbudowana jest na przekonaniu, że wiedza całego świata jest dobrem publicznym, dlatego każdy powinien mieć swobodę wykorzystywania, dostosowywania do swoich potrzeb, ulepszania i rozpowszechniania materiałów edukacyjnych bez ograniczeń by uczynić edukację zarówno bardziej dostępną, jak i bardziej skuteczną.CC-BY-SA Koalicja Otwartej Edukacji

Przypominamy o konkursie „Wiki lubi e-podręczniki“ na opracowanie materiałów ilustracyjnych do cyfrowych podręczników, którego organizatorami są Ośrodek Rozwoju Edukacji we współpracy ze Stowarzyszeniem Wikimedia Polska. Zadaniem w konkursie jest stworzenie własnych materiałów, ale także zmodyfikowanie lub wyszukanie istniejących grafik na otwartych licencjach, które dostosowane będą do treści e-podręczników. Konkurs potrwa do końca sierpnia.fot. ORE

W czasach ekspansji technologii informacyjno-komunikacyjnej (ICT) na przełomie XX/XXI w. kształcenie informatyczne w szkołach na całym świecie zepchnięto na dalszy plan. Otrzeźwienie przyszło pod koniec pierwszej dekady XXI w., gdy dramatycznie zmalało zainteresowanie kierunkami informatycznymi na uczelniach (o ponad 50% w USA i W. Brytanii; w Polsce w roku akademickim 2013/2014, z powodu braku dostatecznej liczby kandydatów, zamknięto kilka kierunków informatycznych na uczelniach publicznych i niepublicznych).fot. Scratch

Potrzeba edukacyjnych innowacji jest dziś spora. Mówiąc o nich, trzeba mieć na myśli osiąganie lepszych efektów uczenia się. Takie były założenia innowacyjnego modelu edukacyjnego realizowanego w ramach projektu „Pl: Przedsiębiorczość drogą do nauki kreatywności i pracy zespołowej”. Jego celem jest m.in. pobudzanie twórczego myślenia i praca zespołowa dzieci i młodzieży.fot: strona projektu www.iw.org.pl/kreatywnyuczen/

Najlepsi szkolni inwestorzy wyłonieni z prawie 8500 drużyn reprezentujących 850 szkół odbiorą w najbliższy poniedziałek dyplomy i wyróżnienia na parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, na zakończenie XII edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej.fot. Edunews.pl

7 kwietnia ruszył międzynarodowy konkurs na najlepszy remiks z wykorzystaniem zasobów europejskiej biblioteki cyfrowej Europeana (www.europeana.eu). Swoje prace wideo, bazujące na zbiorach Europeany, do 25 maja, mogą zgłaszać uczniowie i młodzi internauci. Organizatorem Europeana Video Remix jest Narodowy Instytut Audiowizualny.licencja Europeana.eu - British Library

Zjawiska ekonomiczne towarzyszą dzieciom od najmłodszych lat. Już na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym warto tłumaczyć to, co dzieje się wokół nas w świecie gospodarki i pieniądza. Kiedy kształtuje się świadomość pieniądza, nauczyciele (gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych) powinni szerzej omawiać zagadnienia budżetu domowego, oszczędzania, inwestowania, przedsiębiorczości. Na tym etapie kształcenia powinniśmy też sięgać po innowacyjne formy edukacji, aby zwrócić uwagę uczniów na znaczenie wiedzę ekonomicznej w życiu.fot. FOR

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie