Już wkrótce każdy, bezpłatnie i z dowolnego miejsca na świecie, przez 24 godziny na dobę, będzie mógł wirtualnie poznawać obiekty z 35 małopolskich muzeów. To wszystko dzięki Projektowi Wirtualne Muzea Małopolski, w ramach którego zdigitalizowano 700 obiektów muzealnych przygotowując je do publikacji na portalu o tej samej nazwie. Otwarcie już wkrótce.
Edukacja ekonomiczna w obrazkach
Skąd się bierze dobrobyt? Czy Polska to zielona wyspa czy Atlantyda? Jak trwale przywrócić wzrost gospodarczy w strefie euro? Czy uwolnienie zawodów regulowanych to szansa czy zagrożenie? – to wybrane tematy lekcji, jakie poprowadzą nauczyciele w polskich szkołach w nadchodzącym roku szkolnym 2013/2014 w oparciu o nowe scenariusze, przygotowane przez trenerów edukacji ekonomicznej we współpracy z ekonomistami Forum Obywatelskiego Rozwoju. Scenariusze powstały na bazie komiksów i animacji, które zwyciężyły w IV edycji konkursu zorganizowanego przez FOR i Bank Zachodni WBK. Honorowy Patronat nad projektem objęła Minister Edukacji Narodowej.
W trawie lepiej widać, niż w podręczniku
Lato sprzyja wyprawom do lasu, na łąkę i bliższemu kontaktowi z naturą. To, co mijamy obok siebie w codziennym zagonieniu, w wakacje możemy dostrzec niemal przez lupę. Warto się zatrzymać i zachwycić. Polska przyroda może przyprawić o motyle w brzuchu, widoki cichej tafli jeziora, mgła nad górami, czy błękit morza koi i pozwala naładować akumulatory na kolejny rok szkolny.
Zostań jurorem festiwalu filmowego
Trwa konkurs towarzyszący kampanii „Oglądam, czuję, myślę – młodzi w kinie”. Chcesz zostać członkiem młodzieżowego jury, które wybierze własnego zwycięzcę festiwalu filmowego w Gdyni? Zrealizuj krótki film inspirowany kampanią „Oglądam, czuję, myślę – młodzi w kinie” i zgłoś go do konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Nowe Horyzonty oraz Polski Instytut Sztuki Filmowej. Jeśli okaże się najlepszy - wygrasz wyjazd na 38. Gdynia - Festiwal Filmowy.
EKO-lekcje inaczej
Kto próbował przeprowadzić w szkole podstawowej lekcję języka polskiego czy historii korzystając z tematyki środowiskowej lub szerzej – zrównoważonego rozwoju, wie jak trudno jest znaleźć gotowe scenariusze i ile wysiłku trzeba włożyć, by przygotować takie zajęcia samemu. Niestety większość nauczycieli rezygnuje z tego pomysłu pozostając przy „klasycznym” podejściu do swojego przedmiotu. A przecież ważne jest jak najwcześniejsze uświadomienie dzieciom, że natura zawsze miała i wciąż ma ogromny wpływ na życie ludzi i rozwój cywilizacji, że tak naprawdę wszystko jest ze sobą powiązane – przyroda, ludzie, klimat, kultura...
Edukacja przyrodnicza w obliczu zmiany społecznej
W Krakowie w budynku głównym Uniwersytetu Pedagogicznego rozpoczęła się wczoraj II Międzynarodowa Konferencja "Edukacja przyrodnicza w obliczu zmiany społecznej" (WCNTSE). Ponad 50 uczestników z 14 krajów świata (Argentyna, Austria, Bułgaria, Czechy, Grecja, Francja, Niemcy, Polska, Słowacja, Szwajcaria, Tunezja, Turcja, Ukraina, USA) podejmie dyskusję na temat wyzwań wobec których stoi obecnie edukacja przyrodnicza, związanych z rozwojem technologii informacyjnych oraz dynamicznymi zmianami społecznymi. Konferencja potrwa do 5 lipca.
Czy kultura jest otwarta na edukację?
Zasoby TVP, Polskiego Radia, Instytutu Muzealnictwa, Biblioteki Narodowej, Filmoteki Narodowej, Narodowego Instytutu Audiowizualnego, są pełne cennych dla edukacji zasobów. Na stronie www.edu.tvp.pl znajdują się materiały telewizyjne opracowane dla projektu Cyfrowa Szkoła i dostępne bezpłatnie dla edukatorów. Materiały instytucji podległych Ministerstwu Kultury są najczęściej bezpłatne dla edukacji. Ale jak je znaleźć?