Uczennice Gimnazjum nr 4 w Ciechanowie wygrały 5000 złotych dla Stowarzyszenia PSYCHOART. Liwia, Natalia, Kaja, Oliwia i Ania w rockowym stylu przedstawiły organizację i wygrały nagrodę główną w konkursie realizowanym w ramach projektu „Młodzież i filantropia”. Dzięki ich zaangażowaniu nagroda w wysokości 5 tysięcy złotych zasili konto organizacji. Symboliczny czek odebrał Prezes Stowarzyszenia Artur Lech.
W Sejmie o ekorozwoju
Przygotowania do XIX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży już rozpoczęte. Prace idą pełną parą. 1 czerwca 2013 r. na Wiejskiej w Warszawie pojawią się młodzi ludzie, którzy będą dyskutować o tym, co może być impulsem do lokalnego ekorozwoju.
Weź kurs na edukację filmową
Scenariusze lekcji, pomysły na zajęcia, dobre praktyki, sieć kontaktów - to wszystko i wiele więcej zyskali uczestnicy kursu internetowego dla nauczycieli „Filmoteka Szkolna. Akcja!”. Właśnie ruszyły zapisy do nowej edycji kursu e-learning.
Filmy pozytywnie "zakręcone" ekonomicznie
Przez kilka ostatnich miesięcy ub. roku uczniowie szkół ponadgimnazjalnych uczestniczyli w konkursie filmowym „Nakręcona Ekonomia 2”. Jury wyłoniło 12 nominowanych filmów spośród 161 zgłoszonych filmów na konkurs, a następnie internauci wybrali w głosowaniu trzy najlepsze produkcje o tematyce ekonomicznej stworzone przez zespoły szkolne.
Rusza globalny konkurs Google
Louis Braille wynalazł alfabet dla niewidomych w wieku 16 lat. Mając zaledwie 13 lat, Ada Lovelace zafascynowała się matematyką, a potem napisała pierwszy program komputerowy. Z kolei Alexander Graham Bell już jako 19 latek zaczął eksperymentować z dźwiękiem i, dzięki temu, powstał telefon. Historia zna przypadki wielu wybitnych naukowców, którzy już w nastoletnim wieku rozbudzili swoją ciekawość i rozpoczęli eksperymenty naukowe – to właśnie im udało się doprowadzić do przełomowych odkryć, które zmieniły sposób w jaki żyjemy.
Jaki znak twój?
Instytut Pamięci Narodowej przygotował kolejną grę rodzinną dotyczącą najnowszej historii Polski. „ZnajZnak” jest grą edukacyjną przeznaczoną dla dwóch graczy, w której wiedza przychodzi samoistnie podczas rozgrywki. Przy użyciu jednego kompletu kart w „ZnajZnak” mogą grać jednocześnie nawet 32 osoby. W trakcie rozgrywki w „ZnajZnak” gracze uczą się rozpoznawać symboliczne dla polskiej historii znaki, daty, postacie, miejsca, przedmioty...
Młodzi przedsiębiorcy do dzieła!
Czy gimnazjaliści mogą prowadzić własną firmę? W jaki sposób zbadać rynek i jego potrzeby? Jak prowadzić skuteczny marketing? Odpowiedzi na te pytania poznają nauczyciele i uczniowie gimnazjów, którzy przystąpią do wiosennej edycji programu Młodzi Przedsiębiorczy. Do 14 lutego 2013 r. (lub do wyczerpania miejsc) trwa nabór do kolejnej edycji programu.