Truizmem jest stwierdzenie, że proces edukacji i wychowania dziecka nie
ogranicza się do czasu, jaki spędza ono w szkole czy przedszkolu. Co
więcej – zwłaszcza wśród starszych dzieci i młodzieży – grupa
rówieśnicza oddziaływuje znacznie silniej na zachowanie i poglądy jej
uczestników niż instytucje do tego powołane.
Z troską o wszechstronny rozwój i od najmłodszych lat...
Truizmem jest stwierdzenie, że proces edukacji i wychowania dziecka nie
ogranicza się do czasu, jaki spędza ono w szkole czy przedszkolu. Co
więcej – zwłaszcza wśród starszych dzieci i młodzieży – grupa
rówieśnicza oddziaływuje znacznie silniej na zachowanie i poglądy jej
uczestników niż instytucje do tego powołane.

Dzisiaj święto wody, bez której nie byłoby życia na Ziemi. Nie wszędzie jest jej pod dostatkiem. Według szacunków ONZ, ponad miliard
ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody pitnej,
a co roku z tego powodu umiera prawie 2 miliony dzieci. Nic więc dziwnego, że woda to jeden z najważniejszych
tematów edukacji ekologicznej.

Dzisiaj mamy Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI), który w Polsce
już po raz piąty koordynują Fundacja Dzieci Niczyje oraz NASK,
realizatorzy unijnego projektu
Pedagodzy pracujący w szkołach niepublicznych dostrzegają dość
niski stopień aktywności obywatelskiej uczniów i niewielką liczbę
samodzielnych działań młodzieży. Czyżby wyrastało pokolenie
wykształconych, ale niezdolnych do współpracy
na rzecz dobra wspólnego egocentryków? Szkoły Społecznego Towarzystwa Oświatowego
podjęły się próby ożywienia społeczności uczniów.
Jak co roku w styczniu liderzy zastosowań technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w nauczaniu spotkali się w Londynie na targach British Education Technology & Training (BETT). Myślą przewodnią tegorocznych targów był program budowy szkół dla przyszłości: kreatywnego nauczania z wykorzystaniem najnowszych technologii edukacyjnych.
Na Uniwersytecie Warszawskim odbyło się wczoraj seminarium „Własność prywatna w epoce Internetu i globalizacji”. Wypowiedzi prelegentów przekonują, że we współczesnym, dynamicznym świecie, niekiedy trudno określić granice własności. Wszyscy byli natomiast zgodni, że stymuluje ona rozwój i powinna rozwijać poczucie odpowiedzialności.

