23 kwietnia odbyła się w Sali Kolumnowej Sejmu konferencja pt. „Otwarte zasoby edukacyjne w Polsce”. Zgromadzeni goście przedstawiali ideę otwartych zasobów edukacyjnych i ich znaczenie dla rozwoju edukacji, a patrząc szerzej – dla dalszego postępu cywilizacyjnego. Rozbudowa i upowszechnienie takich zasobów wydaje się być tylko kwestią czasu.PHOTO: SXC.HU

ProjektyCentrum Edukacji Obywatelskiej uruchomiło właśnie nowy program, który ma na celu wspomóc nauczycieli w pracy z filmem, fotografią i zorganizowaniu szkolnego teatru w czasie zajęć pozalekcyjnych. Najlepsze grupy, które zaproponują swój pomysł na projekt, wezmą udział w warsztatach. Zgłoszenia ze szkół przyjmowane są do 30 kwietnia br.
 

Innowacyjny Nauczyciel 2009Ruszyła kolejna, już piąta edycja konkursu „Innowacyjny Nauczyciel” organizowanego w ramach programu Partnerstwo dla Przyszłości firmy Microsoft. Celem konkursu jest promocja nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem ICT, a także wsparcie dla edukatorów, którzy wprowadzają je w swoich szkołach. Rejestracja trwa do 30 kwietnia.
 

innowacje w edukacjiW dniach 3-5.04 w Nowym Tomyślu odbyła się V Konferencja KASSK „Od Szkoły do eSzkoły”. Nauczyciele i dyrektorzy szkół spotkali się z kuratorami oświaty, koordynatorami edukacji informatycznej, przedstawicielami Ministerstwa Edukacji Narodowej. Była to okazja do planowania i proponowania rozwiązań, które unowocześnią polskie szkolnictwo.
 

system oświatyW 2002 r. jedna z najsłynniejszych uczelni technicznych na świecie, Massachusetts Institute of Technology (MIT), uruchomiła swój projekt Otwartych Kursów OpenCourseWare, ogłaszając plan opublikowania niemal wszystkich materiałów szkoleniowych w Internecie, aby inni mogli je swobodnie wykorzystywać, modyfikować i dzielić się nimi. Świat nauki był zszokowany.
 

ImageJak skutecznie połączyć teorię z praktyką i zainteresować uczniów trudną tematyką ekonomiczną? Odpowiedź na to pytanie znaleźli organizatorzy IV konkursu na Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości, w którym w oparciu o metodę case study uczniowie zmierzą się z rzeczywistymi problemami, z jakimi w praktyce spotykają się osoby zarządzające firmą.
 

Stowarzyszenie ParafiadaTruizmem jest stwierdzenie, że proces edukacji i wychowania dziecka nie ogranicza się do czasu, jaki spędza ono w szkole czy przedszkolu. Co więcej – zwłaszcza wśród starszych dzieci i młodzieży –  grupa rówieśnicza oddziaływuje znacznie silniej na zachowanie i poglądy jej uczestników niż instytucje do tego powołane.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie