23 kwietnia odbyła się w Sali Kolumnowej Sejmu konferencja pt. „Otwarte zasoby edukacyjne w Polsce”. Zgromadzeni goście przedstawiali ideę otwartych zasobów edukacyjnych i ich znaczenie dla rozwoju edukacji, a patrząc szerzej – dla dalszego postępu cywilizacyjnego. Rozbudowa i upowszechnienie takich zasobów wydaje się być tylko kwestią czasu.PHOTO: SXC.HU

ProjektyCentrum Edukacji Obywatelskiej uruchomiło właśnie nowy program, który ma na celu wspomóc nauczycieli w pracy z filmem, fotografią i zorganizowaniu szkolnego teatru w czasie zajęć pozalekcyjnych. Najlepsze grupy, które zaproponują swój pomysł na projekt, wezmą udział w warsztatach. Zgłoszenia ze szkół przyjmowane są do 30 kwietnia br.
 

Innowacyjny Nauczyciel 2009Ruszyła kolejna, już piąta edycja konkursu „Innowacyjny Nauczyciel” organizowanego w ramach programu Partnerstwo dla Przyszłości firmy Microsoft. Celem konkursu jest promocja nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem ICT, a także wsparcie dla edukatorów, którzy wprowadzają je w swoich szkołach. Rejestracja trwa do 30 kwietnia.
 

innowacje w edukacjiW dniach 3-5.04 w Nowym Tomyślu odbyła się V Konferencja KASSK „Od Szkoły do eSzkoły”. Nauczyciele i dyrektorzy szkół spotkali się z kuratorami oświaty, koordynatorami edukacji informatycznej, przedstawicielami Ministerstwa Edukacji Narodowej. Była to okazja do planowania i proponowania rozwiązań, które unowocześnią polskie szkolnictwo.
 

system oświatyW 2002 r. jedna z najsłynniejszych uczelni technicznych na świecie, Massachusetts Institute of Technology (MIT), uruchomiła swój projekt Otwartych Kursów OpenCourseWare, ogłaszając plan opublikowania niemal wszystkich materiałów szkoleniowych w Internecie, aby inni mogli je swobodnie wykorzystywać, modyfikować i dzielić się nimi. Świat nauki był zszokowany.
 

ImageJak skutecznie połączyć teorię z praktyką i zainteresować uczniów trudną tematyką ekonomiczną? Odpowiedź na to pytanie znaleźli organizatorzy IV konkursu na Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości, w którym w oparciu o metodę case study uczniowie zmierzą się z rzeczywistymi problemami, z jakimi w praktyce spotykają się osoby zarządzające firmą.
 

Stowarzyszenie ParafiadaTruizmem jest stwierdzenie, że proces edukacji i wychowania dziecka nie ogranicza się do czasu, jaki spędza ono w szkole czy przedszkolu. Co więcej – zwłaszcza wśród starszych dzieci i młodzieży –  grupa rówieśnicza oddziaływuje znacznie silniej na zachowanie i poglądy jej uczestników niż instytucje do tego powołane.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie