Przedstawię 10 warunków, które zmniejszają efektywność w pracy. Przy każdym z nich podam radę, jak ich unikać i rady dla nauczycieli, aby ograniczyli wpływ tych czynników na swoich uczniów. Na końcu spiszę same rady dla szkoły.
Różne oblicza projektu, czyli jak sprawić aby dzieci były szczęśliwe
Najważniejszy jest pomysł - to od niego zaczyna się dobry projekt, który chcemy zaproponować uczniom. W szkole publicznej jest sporo miejsca na realizację zajęć w formule projektowej, nie tylko przedmiotowych, ale i interdyscyplinarnych, w szczególności na etapie wczesnoszkolnym. Nie ma przeszkód, abyśmy krótkie i długie projekty przez cały rok prowadzili.
Jak uczyć dziecko radzenia sobie ze stresem?
Co piąty polski nastolatek deklaruje brak zadowolenia z życia. Zdaniem ekspertów, świadczy to o wysokim poziomie stresu. Dowiedz się, co najbardziej stresuje naszą młodzież, jak rozmawiać z nastolatkiem o jego problemach i jak pomóc mu zmniejszyć stres.
GADKI z dziećmi, czyli o pięciu podstawowych zasadach bezpieczeństwa
Aż 7% dzieci w Polsce doświadczyło co najmniej jednej formy wykorzystywania seksualnego[1]. Najczęściej sprawcami są osoby z bliskiego otoczenia dziecka – takie, które dzieci znają i którym ufają. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę apeluje, by uczyć dzieci 5 podstawowych zasad – GADKI - które mogą zwiększyć bezpieczeństwo dziecka i zapobiec skrzywdzeniu.
Stawiajmy wyzwania, czyli dzieciaki główkują
Kolejny rok szkolny, nowa pierwsza klasa i nowe wyzwania. Szybko orientuję się, że trafiła mi się bardzo zróżnicowana grupa uczniów. Od początku chcę stawiać przed nimi wyzwania i sprawić, aby same szukały rozwiązania problemów, cieszyły się ze swoich osiągnięć.
Nadmiar ambicji może szkodzić
Masz dziecko, które zadowala tylko szóstka z matematyki? Które rozpacza nad jednym błędem w dyktandzie nie zauważając, że reszta poszła mu super? Uwaga, za nadmierną, wręcz chorobliwą ambicją najczęściej stoją rodzice.
Muzyczne inspiracje – aktywne słuchanie i ruch
Rozwój psychofizyczny i ekspresję małego dziecka możemy stymulować na wiele różnych sposobów. Szczególną uwagę w przedszkolu i szkole powinniśmy zwracać na aktywności muzyczne połączone z ruchem. Możemy wykorzystać wiele prostych form – np. pląsy, tańce, pantomimiczne gesty, klaskanie – wszystko, co potrafimy uzyskać za pomocą swojego ciała i dostępnych pod ręką przedmiotów.
Ostatnie komentarze