Obraz i słowo towarzyszą nam od samego początku. Już w zamierzchłych czasach człowiek stawiał pierwsze kreski w jaskiniach, które do dziś są uważane ze bezcenne dzieła sztuki. „Rysować każdy może” – Tak! To prawda. Skoro w biznesie rysują konferencje, spotkania to na pewno rysowanie sprawdzi się w edukacji, zwłaszcza w edukacji wczesnoszkolnej. Bo przecież dzieciaki uwielbiają rysować. I nie tylko dzieci!

Ruszyła 10. edycja Programu Stypendialnego Horyzonty. Do 17. maja młodzi ludzie z całej Polski mogą ubiegać się o stypendia przyznawane przez Fundację EFC we współpracy z Fundacją Rodziny Staraków.

Umiejętność samooceny jest jedną z najbardziej kluczowych umiejętności dla procesu uczenia się. Umiejętność samooceny jest potrzebna zarówno uczniowi, jak i osobie dorosłej. Może przydać się też nauczycielowi. Posiadanie jej lub choćby jej kształcenie przynosi wiele korzyści.

Edukacja wczesnoszkolna pozwala na szerokie eksperymentowanie z różnymi podejściami dydaktycznymi i wychowawczymi. Mamy dość dużą swobodę, a podstawa programowa wręcz zachęca do różnorodności działań. Nie jesteśmy też skazani na podręczniki i karty pracy – mogą one być pomocne przy omawianiu niektórych zagadnień, ale nie musimy być ich niewolnikami. To, co najbardziej rozwija dzieci to praca projektowa wokół interesujących ich tematów i powierzanie im odpowiedzialności za poszczególne aktywności – wynikało z wystąpień nauczycieli podczas Inspir@cji Wczesnoszkolnych 2020.

Poczucie własnej wartości to pewność, że potrafimy myśleć, a także umiemy stawić czoła podstawowym życiowym wyzwaniom. Pozwala ono na podejmowanie odpowiednich wyborów i decyzji. Rodzice i nauczyciele powinni być świadomi tego, że jeżeli dziecko wzrasta w sprzyjających warunkach, rośnie prawdopodobieństwo, że nauczy się działań, które wspierają samoocenę.

Nadmierny niepokój i strach mogą mieć na człowieka wyniszczający wpływ. W szkole mogą blokować uczenie się uczniów. Strach przed egzaminem zmniejsza koncentrację uczniów, zaburza ich pamięć i możliwość przetwarzanie i przywołanie informacji, w sumie wpływa na zmniejszenie wydajności (Szafranski, Barrera, & Norton, 2012).

42 proc. nastolatków w wieku 15-18 lat otrzymało kiedyś nagie, intymne materiały, a 13 proc. wysłało swoje nagie zdjęcia/filmy innej osobie – podaje NASK. Są też aplikacje, które niewinne zdjęcia mogą przekształcić w te o wyraźnie seksualnym kontekście. Dziecku trzeba pomóc przejść przez ten trudny, a czasem traumatyczny etap życia. Dowiedz się, jak.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie