Dyktanda przygotowują, przeprowadzają, poprawiają i oceniają uczniowie samodzielnie. Uczniowie przygotowują zestaw dyktand z tekstów znanych, albo też przed przeprowadzanym dyktandem zapoznają kolegów z tekstem przewidywanym.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Zasoby TVP, Polskiego Radia, Instytutu Muzealnictwa, Biblioteki Narodowej, Filmoteki Narodowej, Narodowego Instytutu Audiowizualnego, są pełne cennych dla edukacji zasobów. Na stronie www.edu.tvp.pl znajdują się materiały telewizyjne opracowane dla projektu Cyfrowa Szkoła i dostępne bezpłatnie dla edukatorów. Materiały instytucji podległych Ministerstwu Kultury są najczęściej bezpłatne dla edukacji. Ale jak je znaleźć?photo: sxc.hu

W przypadku wszelkich gier, staram się, aby rywalizację zastąpiły współpraca, wzajemne wspomaganie – a więc dobra zabawa, rozwijająca między innymi kompetencje społeczne. Gry powinny być mocno wkomponowane w autentyczne sytuacje mowne z możliwie często spotykanymi intencjami mownymi i posługiwać się autentycznym językiem codzienności danego obszaru językowego. Stosuję gry promujące prawdziwe, aktualne zdarzenia i miejsca, np. miasta.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Było to główne przesłanie ogólnopolskiej konferencji edukacyjnej „Nauczyciel w roli szkolnego łowcy talentów, czyli jak rozwijać zainteresowania i umiejętności uczniów”, która odbyła się kilka dni temu w Auli Politechniki Wrocławskiej jako komponent projektu Łowimy Talenty 2012/13.photo: sxc.hu

Jestem pedagogiem specjalnym pracującym w Szkole Podstawowej Nr 41 w Szczecinie. Od dwóch lat biorę udział w Szkole z klasą 2.0. Program jest dla mnie miejscem gdzie mogę próbować i uczyć się nowych rzeczy. Każdego roku jego realizacja kończy się Finałem 2.0. Przewodnim tematem tego wydarzenia są projekty edukacyjne zrealizowane w ramach Szkoły z klasą 2.0. Myśląc o Finale zawsze staram się wprowadzić jakiś element, którego w murach mojej szkoły jeszcze nie było. W tym roku wymarzyłem sobie grę szkolną.(C) SP nr 41 w Szczecinie

Można uznać, że projekt rozpoczął się wraz z pierwszą lekcją języka niemieckiego w gimnazjum. Tam pierwszy raz zetknąłem się z nowatorskim podejściem do nauki języka z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Były one wykorzystywane w różnych formach i celach. Na lekcjach wykorzystywaliśmy prezentacje stworzone w programie PowerPoint. Prowadzone przez nas (tak, przez uczniów!) zajęcia były nagrywane.photo: www.youtube.com/user/FreidelKanal

Urszula Dudziak, Artur Rojek, Dorota Miśkiewicz to tylko niektórzy ambasadorzy wakacyjnego, ogólnopolskiego projektu edukacyjnego Muzykoteki Szkolnej i Narodowego Instytutu Audiowizualnego MUZOBUS, który odwiedzi miasta w całej Polsce i zaprosi do udziału w nowoczesnych warsztatach z zakresu edukacji muzycznej i twórczej pracy z dźwiękiem.(C) Narodowy Instytut Audiowizualny

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie