Zaprezentuję osiem zasad planowania i przeprowadzania zdalnie zadania edukacyjnego. Zasady te są aktualne w każdych – nie tylko zdalnych – warunkach.

Fundacja WWF Polska publikuje karty edukacyjne poświęcone rzekom, aby zainteresować młodych ludzi tymi niesamowitymi ekosystemami. Odkrycie tajemnic podwodnego świata, zapoznanie się z mieszkańcami rzecznych dolin, ale także poznanie historii i roli rzek w życiu człowieka - to wszystko czeka na młodych odkrywców! Do korzystania z materiałów zachęcamy wszystkich, a zwłaszcza nauczycieli zerówek, klas I-III szkoły podstawowej, rodziców prowadzących edukację domową oraz każdego, kto interesuje się rzekami - w końcu każdy z nas może zostać Strażnikiem Rzek WWF!

Nie rozbudzimy miłości do muzyki uczniów w szkole podstawowej ani rygorystycznymi wymaganiami, ani egzekwowaniem trudnych i niezrozumiałych dla większości wiadomości teoretycznych. Wydaje się, że to, czego potrzebujemy najbardziej, to kontaktu z (żywą) muzyką poprzez granie (na wszystkim), bawienie się dźwiękami, współpracowanie w zespole (różnych instrumentów), a nawet prostego (żywiołowego) komponowania i odkrywania melodii. Przydałoby się więcej zabaw muzycznych podanych w sposób, w który da każdemu radość z uczestnictwa w zajęciach.

Tak pierwszą edycję projektu podsumowuje Wiola - tegoroczna grantobiorczyni projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego (CMI) z Łodzi. To ogólnopolski projekt grantowy skierowany do nauczycieli, edukatorów oraz pasjonatów algorytmiki i programowania, którzy chcą podnosić swoje kompetencje i zdobywać doświadczenie zawodowe podczas szkoleń organizowanych przez 5 najlepszych uczelni technicznych w kraju: Politechnikę Łódzką, Warszawską, Wrocławską, Gdańską i krakowską AGH. Pozwala nauczycielom odkrywać i rozwijać talenty informatyczne wśród swoich uczniów podczas prowadzonych przez siebie kółek pozalekcyjnych. Grantobiorcy CMI otrzymują przy tym nie tylko najnowszą wiedzę, wsparcie specjalistów i pomoce dydaktyczne, ale również grant finansowy o wartości 6400 zł na prowadzenie koła.

Wystartowała ogólnopolska akcja #sprawdzobecnosc, prowadzona przez Fundację EFC. Jej celem jest dotarcie do młodzieży, z którą od dawna nie ma kontaktu, albo przestała być aktywna na swoich profilach społecznościowych.

Centralny Dom Technologii w związku z zamknięciem szkół realizuje od marca specjalne, zdalne lekcje, które są uzupełnieniem szkolnego programu nauczania, m.in. matematyki, języka polskiego, wiedzy o społeczeństwie, plastyki, biologii czy informatyki.

W czasie pracy i edukacji zdalnej, domowe zasady ekranowe w niejednej rodzinie uległy zachwianiu. Jak zadbać o równowagę w korzystaniu z technologii, kiedy wiele codziennych aktywności przeniosło się do internetu? Rusza seria darmowych webinarów dla rodziców, na które zapraszają Fundacja Orange i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie