7 grudnia br. wystartował ogólnopolski konkurs „zesPOLeni” organizowany przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Jego celem jest zaangażowanie młodzieży do poszukiwania obszarów i wątków, które świadczą o pozytywnym wpływie Polaków na życie i gospodarkę współczesnej Norwegii, Islandii Liechtensteinu. Poprzednia edycja konkursu – „Na tropie” spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony młodzieży i grona pedagogicznego, liczymy, że i tym razem uczniowie chętnie się zaangażują.

Większość z nauczycieli i uczniów powie, że podstawowym „dowodem” są stopnie wystawione przez nauczyciela. Z rozmów z nauczycielami wynika, że stopnie dobrze są osadzone w edukacji. Większość nauczycieli jest przekonana o konieczności oceniania stopniami, aby uczniowie się uczyli.

W ramach tegorocznej edycji akcji Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” udostępniono zestaw różnorodnych materiałów edukacyjnych do wykorzystania w pracy z uczniami i uczennicami. Myślą przewodnią tych treści jest hasło: „Bądź życzliwy: dla siebie i dla innych!”. Do kumpelskich zachowań i przeciwdziałania dokuczaniu zachęca Ambasador – Kamil Stoch.

Zdalne nauczanie ma samo wiele plusów jak i minusów (choć te drugie łatwiej dostrzegamy). Jest inne od tego, do czego przywykliśmy. I choć nie jest to pierwsze doświadczenie w pracy na odległość, wciąż nie czujemy się swobodnie. A przecież można zrobić tyle interesujących rzeczy…

Jak prowadzić efektywną i atrakcyjną edukację zdalną w szkole podstawowej? Czy to możliwe, aby nie zgubić się w labiryncie narzędzi, programów i aplikacji? Jak wzmocnić kompetencje liderskie i skutecznie przekazywać wiedzę innym członkom i członkiniom rady pedagogicznej? Edukacja zdalna potrzebuje ludzi aktywnych, dynamicznych i głodnych wiedzy! To dlatego Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog zaprasza nauczycieli i nauczycielki ze szkół podstawowych na cykl bezpłatnych szkoleń prowadzonych przez wykwalifikowanych trenerów, w ramach projektu “Szkolni liderzy edukacji zdalnej”. Kurs pomoże stworzyć zespoły eksperckie – które staną się wsparciem dla całej szkolnej kadry. Rekrutacja wystartowała 30 listopada br.

W tym roku Międzynarodowy Dzień Kropki w Polsce obchodziliśmy już po raz dwunasty. Pierwsze świętowanie tego dnia odbyło się w klasie trzeciej w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie we wrześniu 2012. Od tego czasu obchody Dnia Kropki zaczęły rozszerzać się na całą Polskę. Najpierw to nietypowe święto skupiało głównie najmłodszych. W 2017 r. powstała na Facebooku grupa Dzień Kropki. Święto stało się popularne w szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach średnich. Z roku na rok pojawiało się coraz więcej inicjatyw, o Dniu Kropki mówiono w Domach Kultury, w bibliotekach, ośrodkach terapii, szkołach językowych. Kropka stała się pretekstem do odkrywania dziecięcych talentów i świętem kreatywności.

Kiedy w ubiegłym roku szkolnym zapowiedziałem w klasach drugich, że w klasie maturalnej zamierzam przekształcić sposób sprawdzania ich wiedzy w nieco bardziej praktyczny (materiał gramatyczno-leksykalny mieli już w zasadzie opanowany), nikt się tym specjalnie nie przejął, zwłaszcza, że formuła nauczania zdalnego i tak wymuszała nieco inne podejście do kwestii. Larum podniosło się dopiero przed pierwszym sprawdzianem „nowego typu”, kiedy to do większości zainteresowanych dotarło, że wiąże się to ze zmianą sposobu przygotowywania się.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie