Finansowany przez UE projekt Learnovation był realizowany w celu ożywienia procesu konsultacyjnego, mającego
doprowadzić do wspólnej i opartej na konsensusie nowej wizji e-learningu
w Europie. Istotą projektu było ustalenie, czy kształcenie wspiera
innowację w społeczeństwach oraz jak zmienia się
kształcenie pod wypływem technologii
informacyjno-komunikacyjnych.
Szkoła wobec nowych mediów
Jest niemożliwe, by szkoła stała się instytucją ściśle splecioną z doświadczeniem kulturowym. Ale – pomimo, że dokumenty programowe mogą świadczyć o czymś innym – szkoła już się zmieniła – mówi prof. Tomasz Szkudlarek, kierownik Zakładu Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych przy Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego.
Cztery fundamenty bycia (życia) w sieci
Co uczniowie i studenci (dorośli w zresztą też) powinni dziś umieć,
aby swobodnie i bezpiecznie funkcjonować w społeczeństwie
informacyjnym? Jak zauważył podczas Florida Education Technology
Conference Alan November, amerykański ekspert od
technologii edukacyjnych, muszą pamiętać o czterech podstawowych sprawach, czego
niestety szkoły rzadko kiedy uczą.
Z filmem do młodej głowy
Nauczyciel ma do wyboru wiele środków dydaktycznych wspomagających nauczanie, ale powinien dziś przede wszystkim korzystać z narzędzi, które są jednocześnie skutecznym sposobem przekazywania wiedzy, ale są także popularne wśród osób uczących się i dobrze przez nie odbierane. Do nich z pewnością należy film – od wielu lat wykorzystywany w szkołach.
Szkoła od małego musi wychowywać do mediów
Zdaniem brytyjskich badaczy, już szkoła podstawowa powinna kształcić
dzieci zdolne zrozumieć przekaz medialny. Dziś tradycyjna umiejętność
pisania i czytania nie wystarcza – już dzieciom na początku edukacji potrzeba szerszych
umiejętności. Powinniśmy
kształcić specjalistów od mediów, którzy będą potrafili
rozróżnić wartościową informację od bezwartościowej.
O finansach obowiązkowo w szkole
W Wielkiej Brytanii od IX 2011 tematyka finansowa staje się
obowiązkowym elementem programu nauczania. Już dzieci będą uczyć się na
temat oszczędzania, hipoteki i rynków finansowych. Edukacja finansowa obejmie uczniów od 5 do 16 roku życia. Na kolejnych etapach edukacyjnych będą nabywali coraz bardziej złożone
umiejętności z zakresu finansów osobistych.
Matematyka da się polubić?
Centralna Komisja Egzaminacyjna próbuje walczyć ze stereotypem, że
matematyka jest trudnym przedmiotem. Na kampanię telewizyjną, która
wystartowała 15 lutego i będzie trwać do końca kwietnia, składają się
krótkie filmy edukacyjne i spoty, w których występują znane osoby
przekonując widza, że znajomość matematyki jest potrzebna w
życiu.
Ostatnie komentarze