media i edukacjaNa temat edukacji medialnej zabrał niedawno głos Barack Obama, prezydent, który z pełną świadomością wykorzystał siłę mediów społecznościowych, aby zwyciężyć w wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych. Warto przytoczyć fragmenty jego wystąpienia na Uniwersytecie Hampton, ponieważ wiele uwagi poświęcił przygotowaniu do korzystania z mediów.
 

edukacja społecznaPoziom edukacji obywatelskiej w polskich szkołach jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Polscy gimnazjaliści w badaniach wiedzy obywatelskiej zajęli wysokie 6. miejsce wśród uczniów z 38 krajów i pięciu kontynentów. Tak dobre miejsce to zasługa nie tylko dobrych nauczycieli, ale również świetnej pracy organizacji pozarządowych zajmujących się edukacją obywatelską.
 

media i edukacja'Film był fajny, podobał się nam' - na tym stwierdzeniu dyskusja o filmie często się kończy. Nauczyciele po usłyszeniu takiej opinii mogą czuć się bezradni. Co zrobić, żeby uczniowie bardziej świadomie podchodzili do filmów? Przeczytajcie tekst o filmowym analfabetyzmie przygotowany na potrzeby projektu Filmoteki Szkolnej Centrum Edukacji Obywatelskiej.
 

projekty edukacyjneProjekt Galeria Kształcenia to nietypowe przedsięwzięcie upowszechniające kształcenie ustawiczne wśród dorosłych mieszkańców woj. śląskiego. W ramach kampanii w największych centrach handlowych w regionie odbywają się niecodzienne akcje promującedeficytowe zawody województwa. Z ideą kampanii zetknęło się już 250 tyś. mieszkańców aglomeracji śląskiej.
 

edukacja przez życieNie do końca jesteśmy świadomi, że obok nas nastąpiła cicha rewolucja w sferze uczenia się przez całe życie - twierdzi prof. Maria Mendel z Uniwersytetu Gdańskiego. Dlatego tak istotne staje się dziś pytanie gdzie i w jaki sposób będziemy zdobywać kompetencje - w szkole, w domu, w pracy; w sposób formalny, nieformalny czy pozaformalny?
 

media i edukacjaInternet staje się platformą dostarczania i tworzenia informacji oraz nowych form komunikacji, coraz bardziej użyteczną dla ludzi świata nauki. Podczas wykładu "Nauka w pajęczynie uczonych" dr Paweł Szczęsny z Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego pokazywał, jak internet pomaga w pracy uczonym i jakie możliwości się w nim kryją.
 

edukacja przez życieFinansowany przez UE projekt Learnovation był realizowany w celu ożywienia procesu konsultacyjnego, mającego doprowadzić do wspólnej i opartej na konsensusie nowej wizji e-learningu w Europie. Istotą projektu było ustalenie, czy kształcenie wspiera innowację w społeczeństwach oraz jak zmienia się kształcenie pod wypływem technologii informacyjno-komunikacyjnych.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie