Gdy edukatorzy zrozumieją, w jaki sposób uczniowie - cyfrowi tubylcy - korzystają z technologii, aby się komunikować i współpracować, zacznie się prawdziwe uczenie się. Nauczyciele muszą być otwarci
na technologie w szkole, aby efektywniej uczyć – mówił Don
Tapscott, autor książki "Grown Up Digital" w webinarze
Consortium for School Networking poświęconym pokoleniu netu.
Umiejętności i kompetencje w Europejskich Ramach Kwalifikacji
Europejskie Ramy Kwalifikacji - w myśl idei uczenia się przez całe
życie - ujmują skalę kwalifikacji zdobywanych zarówno w ramach
kształcenia formalnego (szkoła), jak i poza nim (szkolenia,
doświadczenie zawodowe). W ramach kwalifikacji liczy się efekt uczenia
się (czyli to, co faktycznie wiemy, rozumiemy i potrafimy zrobić), a
nie sposób, w jaki uzyskaliśmy kwalifikacje.
Codzienne wybory odpowiedzialnego konsumenta
Świadomy konsument finansowy to osoba, która potrafi uniknąć
kłopotów finansowych związanych z błędnymi decyzjami. Taka,
która czyta zapisy umowy przed jej podpisaniem. Potrafi unikać problemów, które mogłyby wynikać z pochopnych
decyzji. Zakupy świadomego konsumenta finansowego są przemyślane i
mieszczą się w budżecie. Chodzący ideał? Niekoniecznie.
Osiem poziomów kwalifikacji
Europejskie ramy kwalifikacji są wspólnymi europejskimi ramami
odniesienia, wiążącymi systemy kwalifikacji poszczególnych krajów. Dzięki nim
kwalifikacje stają się bardziej czytelne i łatwiejsze do zrozumienia w
różnych państwach i systemach w Europie. Ich dwa główne cele to:
promocja mobilności obywateli pomiędzy krajami oraz ułatwianie im
uczenia się przez całe życie.
Przez muzykę do szkolnej lektury
Poematy Słowackiego w wersji hip-hop? A może treny Kochanowskiego jako
utwory heavy metalowe? Albo disco polo do tekstów z Chłopów? Możliwości
są nieograniczone! Dlaczego młodzi ludzie mają studiować lektury
szkolne tylko w tradycyjny sposób? Doświadczenia zagraniczne
pokazują, że poznawać lektury inaczej i w formie atrakcyjniejszej dla uczniów!
W ferworze świątecznych zakupów
Trwa gorączka świątecznych zakupów. Jak to zwykle bywa, nie
wszyscy otrzymają wymarzone upominki, a w przypadku dzieci i młodzieży,
niewielu otrzyma prezenty, które będą ich rozwijały. Kupujemy często w pośpiechu, bez głębszej refleksji, czy ktoś czegoś
potrzebuje, czy nie. No i dochodzi do tego reklama i promocja, które
nieźle mieszają nam w głowach. I w portfelach.
Edukacja z końcówką .mp3
Edukacja nie musi być nudna. Wiele zależy od formy, w której
przekazywana jest wiedza. Im bliższa jest ona oczekiwaniom uczących
się, tym nauka może być ciekawsza i bardziej angażująca. Im
więcej łączenia zabawy i edukacji, tym lepiej dla
edukacji – z takim założeniem realizowany był w gimnazjach Warszawy projekt Finanse.mp3. Wczoraj poznaliśmy jego laureatów.