media i edukacjaDrogi nauczycielu! Na początku nowego roku warto poszukać inspiracji do odświeżenia i wzbogacenia swego warsztatu pracy. Dla tych, którym nie wystarcza już tablica i kreda i chcieliby urozmaicić swoje lekcje nowymi multimediami lub dokształcić się, kontynuujemy prezentację najlepszych anglojęzycznych stron internetowych według AASL.
 

media i edukacjaKręcenie filmu może być dla każdego niezwykłą, pełną emocji przygodą, pretekstem do poznania drugiego człowieka, rozmowy z nim, albo też głębszym spojrzeniem na otaczający nas świat i zmiany, jakie wokół nas następują. W drugiej części Piotr Stasiak, omawia proces tworzenia filmu, doradzając w jaki sposób przygotować się do kręcenia filmu i jakich używać narzędzi.
 

media i edukacjaUczniowie coraz chętniej tworzą własne filmy, często dokumentując wydarzenia mające miejsce w ich otoczeniu, ale również sięgając po bardziej ambitne tematy. Dlatego z myślą o młodych filmowcach przypominamy dziś ciekawą wypowiedź Piotra Stasika, reżysera filmów dokumentalnych, członka Zespołu Filmowego Paladino, animatora warsztatów filmowych.
 

media i edukacjaAmerykańskie Towarzystwo Bibliotekarzy Szkolnych (AASL), opublikowało na swojej stronie 25 najlepszych anglojęzycznych stron internetowych do nauki i nauczania. Ranking podzielono na kilka kategorii, między innymi: dzielenie się multimediami, cyfrowe programy do tworzenia opowiadań, zarządzanie i organizowanie treści, sieci społeczne i komunikacja.
 

edukacja przez całe życieUruchomiony w 2007 r. Lifelong Learning Programme zwraca uwagę na to, że edukacja i rozwój kompetencji muszą trwać przez całe nasze życie, także zawodowe, co jest możliwe dzięki wykorzystaniu w osobistym rozwoju technologii edukacyjnych XXI w. Dlatego też jeden z dokumentów (tzw. Vision Papers), które powstały w projekcie Learnovation, dotyczy relacji nauki z pracą. 
 

społeczeństwo informacyjneOrganizacje pozarządowe apelują do rządu o podjęcie działań mających na celu przeciwdziałanie pogłębiającej się luki cyfrowej. Z badań CBOS wynika, że nawet i 13 milionów Polaków nie potrafi korzystać z Internetu, dokonywać e-płatności, komunikować się elektronicznie z innymi osobami i instytucjami, a wręcz nie dostrzega w tym dla siebie żadnych korzyści.
 

media i edukacjaPakiet Filmoteki Szkolnej trafił do 14.000 szkół ponadpodstawowych w całym kraju. Wielu nauczycieli jednak albo nie wie, że ma zestaw 55 polskich filmów w swojej placówce, albo nie potrafi go używać. Dlatego wszystkich tych, którzy mają pakiet w swojej szkole, Centrum Edukacji Obywatelskiej zachęca do przyłączenia się do programu Filmoteka Szkolna.Akcja!
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie