John Hunter jest wielokrotnie nagradzanym utalentowanym nauczycielem i konsultantem edukacyjnym. Oferuje nową, przełomową i kreatywną taktykę nauczania, która umożliwi uczniom stawić czoła problemom przyszłości.
10 osób, które pomogą ci osiągnąć sukces
Siła mediów społecznościowych objawia się między innymi tym, że z niespotykaną dotąd łatwością możemy dotrzeć do wielu ludzi, od których chcielibyśmy się uczyć, inspirować się ich pomysłami, „podglądać” sposób, w jaki realizują swoje cele. Nowego wymiaru nabiera przysłowie – pokaż mi swoich znajomych, a powiem ci, kim jesteś.
Ta wiedza potrzebna jest każdemu
Pieniądze – ich zarabianie, oszczędzanie, pomnażanie to w szkole wciąż temat traktowany zbyt pobocznie, jak na jego rangę w codziennym życiu. Umiejętności i wiedza związana z finansami wydaje się często odległa i zbyt trudna do opanowania. To jednak do pewnego stopnia stereotyp, który warto przełamywać – nie tylko na lekcji przedsiębiorczości.
Latająca maszyna – dla nauczycieli
W Warszawie, Krakowie i Łodzi odbędą się przedpremierowe pokazy „Latającej maszyny”, polskiej superprodukcji zrealizowanej w technologii stereo 3D przez twórców nagrodzonego Oskarem „Piotrusia i Wilka”. To przykład kina familijnego zrealizowanego z dużym rozmachem, przy międzynarodowej współpracy i wykorzystaniu zdjęć aktorskich, animacji lalkowej i trójwymiarowej. Pokazy przeznaczone są tylko dla nauczycieli.
Być kreatywnym jak przedszkolak
Dzieci układają z zapamiętaniem z klocków lego robota, a następnie programują go tak, by podlewał roślinkę. Lub piszą program na mały przenośny komputerek, który sprawia, że ich zbudowany z klocków tort śpiewa „happy birthday”. A wszystko dzięki pomysłom niezwykłego naukowca, który uważa, że każdy powinien być kreatywny jak przedszkolak.
Sam dostęp do internetu to jeszcze nie edukacja
Większość ludzi nie kształci się, korzystając z internetu. Ponadto wciąż pogłębiają się różnice między społeczeństwami cyfrowymi, a tymi, których na internet nie stać - ocenia w rozmowie z PAP medioznawcza, prof. Marian Gierula z Uniwersytetu Śląskiego. Internet, który od 20 lat jest w Polsce, niewątpliwie zmienia społeczeństwo, ale wciąż tylko potencjalnie na lepsze.
Jakiej wiedzy finansowej potrzebujemy?
Jakiej wiedzy finansowej potrzebujemy? W mediach dużo jest ostatnio publikacji poświęconych rynkom finansowym. Szalejący Franek, recesja, turbulencje na rynkach, panika na giełdzie, przecena akcji, obniżenie ratingu, deficyt, dług publiczny... Dużo określeń i terminów, które dla większości osób są niezrozumiałe, chociaż niosą ze sobą wiele przykrych konsekwencji. Czy to oznacza, że nie przejmujemy się sytuacją?