(C) Edunews.pl

Dla polskiej młodzieży nie istnieje praktycznie problem braku dostępu do internetu. Z różnych badań wynika, że zdecydowana większość młodych ludzi często korzysta z sieci, nieco ponad połowę w sposób aktywny. Korzystają również z mediów, ale kluczowe pytanie to co z tego wynoszą. Czy potrafią wykorzystać informację zawartą w przekazie medialnym w internecie czy mediach tradycyjnych. Co z tego wynoszą?

fot. Dorota Zaród

Jeśli zazwyczaj nie korzystasz z legitymacji nauczyciela, to podczas wakacji warto sobie o tym dokumencie przypomnieć. Dlaczego? Bo dzięki niej można podczas wakacyjnych wojaży zaoszczędzić nawet połowę pieniędzy wydawanych na bilety wstępu do turystycznych atrakcji – muzeów, skansenów… ba, czasami nawet zdarza się wejść za darmo.

Programowanie jest jak magia. Programiści to czarodzieje XXI wieku. Potrafią wyczarować coś z niczego. Zamiast zaklęć, mają komendy. Zamiast różdżek - równie długie linijki kodów. Jednak nie czarujmy się, niestety nie potrafimy programować.fot. Tomasz Brusik

Największym wyzwaniem związanym z edukacją mieszaną jest nie tyle konieczność opanowania przez uczących się określonych technologii edukacyjnych, z pomocą których będą się uczyć, lecz pewna zmiana mentalna. Muszą chcieć się uczyć, być odpowiedzialni za własne kształcenie. Każde kształcenie zdalne wymaga takiej odpowiedzialności.fot. sxc.hu

Jedną z nowych technologii edukacyjnych, jeszcze dość rzadko spotykanych w szkołach w Polsce, jest rozszerzona rzeczywistość (ang. augmented reality, AR). Można ją zdefiniować jako system, który łączy nasz świat rzeczywisty z tym generowanym komputerowo. Zazwyczaj oznacza to wykorzystanie obrazu z kamery, aby wyświetlić dodatkowe dane lub generowane komputerowo animacje.© Edunews.pl

Lektura opublikowanego przez Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (Cedefop)* raportu zmusza do postawienia pytania, czy istnieje systemowe rozwiązanie dotyczące budowania kariery ucznia i rozwijania przedsiębiorczych postaw? Czy funkcjonuje profesjonalne i skuteczne doradztwo zawodowe i ile ma wspólnego z samym myśleniem dotyczącym kształcenia dla rynku pracy?fot. Fotolia.com

Na każdą technologię w szkole trzeba mieć pomysł. Także na mobilne urządzenia, zwłaszcza na te wielofunkcyjne. Nie wystarczy ich kupić, aby podnieść jakość nauczania. Jeśli już mamy pomysł, po co nam dana technologia w szkole, inwestycja może przynieść wielkie korzyści edukacyjne. Uczniom, nauczycielom i dyrektorom szkół.© Edunews.pl

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie